Gå til innhold

5åringen trasser ved legging...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å bli sprø...

Hver eneste kveld blir det tull når han har lagt seg. Så fort vi lukker døra begynner han å skrike.

Da er det alt mulig fra at han er tørst, må på do, ikke har fått nok nattaklemmer, skal spørre om ting, er ikke fornøyd med hvordan gardinene henger, ble ikke pakket godt nok inn i dyna osv osv osv...

Vi har alltid hatt en helt grei legging med han. Det er kveldsmat, så tannpuss, dobesøk og pysj, litt skravling og kos mens vi pakker han inn i dyna og danderer bamsene hans. Så gir vi nattaklemmer, pakker han inn (han liker at vi dytter dyna godt inntill på alle kanter), sier god natt,sov godt,glad i deg og så lukker vi døra.

Så går det 1/2 sekund, og så begynner han å vræle...

HVER kveld gjør han dette, og jeg begynner å bli ganske irritert og miste tålmodigheten, det samme gjør pappaen...

Jeg og pappaen er litt uenig på det med skriking. Jeg syns godt at unger kan få gråte litt uten at man må styrte inn med en gang, mens han ikke klarer å høre på gråtinga hans...

Vi vet jo begge to hva han skal sutre om når vi går inn der!

Vi har prøvd alt fra å si at han får surt ansikt på arket sitt (belønningssystem med smiletegn o.l), til at han ikke får se på tv dagen derpå, null lørdagsgodt denne uken osv osv om han ikke kutter ut å tulle sånn. Og da kutter han ut stort sett... Men hvorfor skal han grine sånn da? Han er ikke mørkeredd. Jeg begynner å bli en smule oppgitt med at vi må "true" han med disse tingene for at han skal legge seg og sove...

Hva kan vi gjøre?? Jeg trenger sårt noen gode råd her...

Beklager om skrivemåten min virker noe brysk, er ganske irritert her jeg sitter...

Takker på forhånd for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når legger han seg da? Kan være at dere må til å legge han litt senere. Ser det på min 5 åring at han ikke sovner så lett lenger og trenger å være litt lenger oppe.

Skrevet

Vi legger han rundt 19.30 fordi han skal opp igjen kl 06... Vi må dra han ut av senga på morran...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...