Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #1 Skrevet 8. februar 2011 noen om sliter med tvangstanker? jeg har hatt det noen år. Det hemmer meg ikke så mye, og er ikke så alvorlig grad som mange andre, men jeg må foreksempel spise 3 skiver..ikke 2, skylle tallerkenen et spes antall ganger... litt småting.. rar...vet
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #2 Skrevet 8. februar 2011 Jeg har endel relativt uskyldige tvangstanker. Jeg må vaske meg i en bestemt rekkefølge i dusjen. Er jeg ukonsentrert og bryter rekka må jeg begynne på nytt. Hvis jeg venter veldig på noe må jeg telle til 22 mange ganger inni meg mens jeg venter, jeg har noen gode og noen dårlige tall og blir frustrert dersom det jeg venter på skjer på et dårlig tall, da må jeg lage en slags motvekt inni meg for å oppveie for det dårlige tallet. Jeg må sitte på bestemte seter på bussen, er det ikke ledig plass på noen av disse setene må jeg finne en måte å få det setet jeg sitter på til å gå opp med et av de gode tallene. Jeg merker når jeg skriver dette at det virker litt psycho, men disse tvangstankene kommer som oftest bare når jeg er alene, og jeg bruker ikke mye tid og energi på å få det til å funke, det skjer på en måte automatisk.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #3 Skrevet 8. februar 2011 bra vi er flere:P føler ikke det hemmer meg i det daglige....men som du sier, det skjer automatiks: kjøper 3 epler, 3 pærer, som reget går det mye i tallet 3 eller andre oddetall....har ikke turt si det til sambo enda:P
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #4 Skrevet 8. februar 2011 Jeg har også noen få, harmløse tvangstanker Lyden på tv/stereo ol. som har tallindikator må stå på "hele" tall, dvs den må stå på 5,10,15,20,25 osv., jeg kan ikke skru ned lyden til 24 feks, da må den enten opp til 25 eller helt ned til 20. Klaffen på toalettrullen må henge ut og ikke inn mot veggen. Slet litt med det da jeg bodde sammen med en venninne for noen år siden, som måtte ha klaffen inn mot veggen Begge byttet side på rullen hver gang vi var på do. Ellers hadde jeg under en veldig vanskelig tid i livet mitt et stort behov for å lage klynkelyder rett før jeg sovnet, hvis ikke trodde jeg noe fælt kom til å skje (ikke det at jeg greide å styre meg, måtte lage lydene uansett) Typen min tror fortsatt at jeg hadde en søvnforstyrrelse Dette har heldigvis gitt seg nå
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #5 Skrevet 8. februar 2011 jeg tenker også "hvis jeg ikke går opp og ned trappa 3 ganger ikveld kommer noe grusomt til å hende!" uff slitsomt...
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #6 Skrevet 10. februar 2011 Dere er ikke alene, hehe jeg har egentlig ganske mange; må skylle glass/kopper før jeg drikker av dem, fast rekkefølge av vaskingen av meg selv i dusjen, dorullen må henge rett vei, beveger alltid på fotan, liker ikke oddetall (!!) lyd, varme, absolutt må vise partall eller 5,10,15++ og når jeg beveger på fotan, så må jeg gjøre det i en bestemt rekkefølge og like mange ganger med hver fot hehe, er blitt så vant med det at sambo sier jeg gjør det i søvne og.. enda er det myee mer litt artig egentlig å tenke på alt det "rare" man gjør uten å tenke seg om og lese om andre sine tvangstanker
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2011 #7 Skrevet 10. februar 2011 Jeg teller alt som gaar an aa telle. Utrolig slitsomt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå