Mamma mø har snart 2 ♡ Skrevet 8. februar 2011 #1 Skrevet 8. februar 2011 Jeg har en 50% stilling i en kommune, og jobber ekstravakter i en annen kommune.. Har virklig ikke peiling på hvordan det funker om jeg evt blir sykmeldt eller når jeg skal ut i permisjon? Noen som har litt peiling, og kan hjelpe meg litt..
flypapir Skrevet 9. februar 2011 #2 Skrevet 9. februar 2011 Jeg er/var i samme situasjon som deg. Hadde 52% stilling og tok vakter i tillegg slik at jeg kom opp i ca. 90%. Utfordringen når man jobber slik er at man jo taper endel om man blir delvis sykemeldt. Dersom du f.eks blir 50% sykemedt får du jo bare jobbe 25% og ikke tatt noen vakter. Her ble derfor løsningen å jobbe fullt til det ikke gikk lenger, for så å bli 100% sm fra første dag for ikke å tape mye i perm penger det neste året. Har heldigvis både en lege og en sjef som var enige i dette og så problemet. Jeg er altså sykemeldt og får utregnet et gjennomsnitt som jeg får utbetalt. Arbeidsgiver ser på hva som lønner seg, et gjennomsnitt av de 3 eller 6 siste mnd. Nå skal jeg snart ut i permisjon og jeg vil nok få ca det samme som jeg har fått i sykepenger da det også her regnes et gjennomsnitt
Mamma mø har snart 2 ♡ Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2011 Tusen takk for svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå