Gå til innhold

4 årig gutt som skriker for alt

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjenner begynner bli lei og frustrert selv og har mest lyst til å grine. han skriker for alt. kan være for at søstra åpner døra førri han.at koppen står på feil plass,at æ ikke sett her men der, at det er feil farge på fatet..ja kunne sikker ramset opp hundre til. flere som har slike barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ham må åpne døra og være først ute av døra, må være den som åpner porten, må være den som skrur på lyset og radioen, om han starter på noe og jeg bryter inn må han begynne helt på nytt. Mange slike artige saker, gutten vår er 4,5.

Prøver å avklare på forhånd hva som kan være hans oppgaver, prøver å forklare at man ikke alltis kan gjøre alt og må dele på ting og overser sutring.

Skrevet

kjenner det er frustrerende. bli veldig fort sint for ting å..kauker og hyler :(

Skrevet

Ja, det er en autist i oss alle.

Skrevet

Man må prøve å sette seg inn i deres verden, det som er viktig og uviktig for oss trenger ikke være det for dem. For oss handler livet om større avgjørelser om hus,bil,regninger osv mens deres verden ikke er så avansert og det å skulle f.eks slå på lyset kan for dem være veldig viktig der og da. Derfor viktig å ikke avfeie dem med "pøh, det er ikke viktig" men heller prøve å være rolig og forklare.

21:39

Skrevet

Min sønn er slik. Han har mild autisme/ asperger syndrom. Han blir sint nå ting ikke er/ blir slik han hade sett for seg. Da han var fem år og lillebror 2,5 år hadde lillebror allerede lært seg å alltid t hensyn til storebror. 2,5-åringen (!!) passet på så storebror alltid fikk åpne døra først, gå inn i biln først, få velge is først, etc etc.

Skrevet

autist er han nok ikke. er vel bare en 4 års trass du må igjennom.mitt barn har ikke blitt mere enn 1 år enda så har noe glede meg til :)

Skrevet

Hei, bare lurer på hva autisme/ asperger syndrom er. Hva er kjenne tegnene? Kan du fortelle litt rundt det? Lurer litt pga sønnen min på 2år.

Skrevet

søk på google. der står d en del. men blir noe helt annet enn det hun som stilte spøtsmålet nevnte

Skrevet

Når man søker på google om autisme får man ofte opp veldig ensformige svar. "Barn med autisme snurrer på bilhjulet istedetfor å leke med bilen" etc. Dette stemmer ikke på veldig mange barn, hvertfall de med asperger. Ofte kan slike ting som hi nevner være noen av de første tegnene man reagerer på ved asperger.

Men selvsagt kan det bare være en fase, det med his barn. Er nok barn som er slik. Hvertfall om det ikke er så ekstremt intenst.

Skrevet

Jeg ville nok hørt med barnehagen om han er sånn der også (selv om de nok sannsynligvis allerede ville ha forsøkt å ta opp temaet med deg da HI). Hvis han ikke er sånn i barnehagen vet du at det er håp for at det roer seg på hjemmefronten også. Da ville jeg som mor forsøkt å håndtere skrikingen på en annen måte.

Er han sånn i barnehagen også og det er veldig intenst ville jeg bedt om råd fra fagfolk, gitt at du virkelig er bekymret da.

Skrevet

nei han er ikke slik i barnehagen. de skryter og sier han er så snill go og flink

Skrevet

Da trenger du i hvert fall ikke bekymre deg for asperger/autisme og sånt vil jeg tro :) Da ville jeg eksperimentert litt med å prøve å håndtere hylingen annerledes. Forsøke for eksempel med å si at han må snakke for å det han vil ha, bruke ord ikke stemme osv. Og selvfølgelig må du passe på å gå fram som et godt eksempel selv da ;)

Skrevet

Siden han er slik hjemme, men ikke i bhg så er det helt normalt!!!

Han er 4år!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...