Gå til innhold

Angående oppholdstid på SFO, bidrag og diverse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg og barnefar er ikke ilag og vi har datter vår 50/50. Nå har det seg slik at jeg er student (privatist) og mistet dagepengene mine når jeg meldte meg opp til eksamen. Med andre ord jeg får bare 3800 i stipend og lån i måneden + utvidet barnetrygd.

Nå nekter barnefar å betale halve SFO regningen av den enkle grunn at jeg har utvidet barnetrygd. Som jeg ifølge NAV har krav på siden hun har fast bosted og adresse til meg.

Vurderer å si opp SFO for jeg ikke har råd til å beholde plassen alene. Men da tror han at han bare må betale halvplass for henne. Men det er over ti timer pr uke som er fulltidsplass. Å han må ha henne på SFO 20 timer den uka han har henne, så da mener jeg han må ha fulltidsplass å betale for det uansett. Er det rett, eller tenker jeg helt feil?

Ser også at jeg kan søke om bidrag fra far, da jeg ikke har inntekt. Dette sa de også på NAV. Men da blir det bare enda mere styr, så det tør jeg ikke..''Huff ble litt sånn halvveis syteinnlegg dette, men tak for at dere leser :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff.. Har ingen råd dessverre. Men SFO-regningen overstiger jo den utvidede barnetrygden da (ihvertfall her vi bor.. hehe).

Mener han at barnetrygden dekker "hans del" av regningen? Han kan vel teoretisk sette seg litt på bakbena i og med at barnetrygden som regel deles 50/50 når man har barnet 50/50. Håper noen har en god løsning til deg!! :/

Skrevet

Hvor mye han må betale i sfo blir helt opp til sfo lederen der dere hører til.

Her vi bor er det flere unger som har "turnus" på sfo, altså de følger mors/fars jobb turnus og er på sfo når det trengs. Og sånn holder de seg under halvplass grensa. Lengden på turnusen til barna avgjøres av turnusen til foreldrene. F.eks har bestekompisen til sønnen min tunus på 6uker (tror jeg det var).

Snakk med SFO-lederen!

Skrevet