Gå til innhold

Angående oppholdstid på SFO, bidrag og diverse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg og barnefar er ikke ilag og vi har datter vår 50/50. Nå har det seg slik at jeg er student (privatist) og mistet dagepengene mine når jeg meldte meg opp til eksamen. Med andre ord jeg får bare 3800 i stipend og lån i måneden + utvidet barnetrygd.

Nå nekter barnefar å betale halve SFO regningen av den enkle grunn at jeg har utvidet barnetrygd. Som jeg ifølge NAV har krav på siden hun har fast bosted og adresse til meg.

Vurderer å si opp SFO for jeg ikke har råd til å beholde plassen alene. Men da tror han at han bare må betale halvplass for henne. Men det er over ti timer pr uke som er fulltidsplass. Å han må ha henne på SFO 20 timer den uka han har henne, så da mener jeg han må ha fulltidsplass å betale for det uansett. Er det rett, eller tenker jeg helt feil?

Ser også at jeg kan søke om bidrag fra far, da jeg ikke har inntekt. Dette sa de også på NAV. Men da blir det bare enda mere styr, så det tør jeg ikke..''Huff ble litt sånn halvveis syteinnlegg dette, men tak for at dere leser :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff.. Har ingen råd dessverre. Men SFO-regningen overstiger jo den utvidede barnetrygden da (ihvertfall her vi bor.. hehe).

Mener han at barnetrygden dekker "hans del" av regningen? Han kan vel teoretisk sette seg litt på bakbena i og med at barnetrygden som regel deles 50/50 når man har barnet 50/50. Håper noen har en god løsning til deg!! :/

Skrevet

Hvor mye han må betale i sfo blir helt opp til sfo lederen der dere hører til.

Her vi bor er det flere unger som har "turnus" på sfo, altså de følger mors/fars jobb turnus og er på sfo når det trengs. Og sånn holder de seg under halvplass grensa. Lengden på turnusen til barna avgjøres av turnusen til foreldrene. F.eks har bestekompisen til sønnen min tunus på 6uker (tror jeg det var).

Snakk med SFO-lederen!

Skrevet

Slik det er nå så må vi ha fulltidsplass til henne, for jeg søker jo på deltidsjobber for å få litt inntekt. Han må ut med like mye i måneden for å ha den turnusplassen når han har henne, som å betale halve fulltidsplassen! Han jobber 8-16 hver dag og må ha henne på SFO fra 07-45 til 16.15 hver dag.

Vi har INGEN skriftlig avtale på 50/50 heller. Den skriftlige avtalen er at han har henne torsdag til tirsdag. NAV rådet meg til ikke å skrive under på 50/50 for dette gjør at jeg kan beholde utvidet barnetrygd.. NAv vet vi har henne 50/50.

Ja han mener den utvida barnetrygda jeg får er hans penger.... Men det er ikke rett ifølge NAV. Han har aldri betalt bidrag, jeg har alltid stått for å betale både barnehage og SFO. Han mener jeg maser om penger når jeg for noen måneder siden spurte om han kunne hjelpe til med SFO regninga. Jeg har heller ikke mottat barnetilsyn på ett år, for han truet med å gå til NAV å si han hadde henne 50/50 hvis jeg ikke sa fra meg tilsynet...

Skrevet

Dere har en privat avtale som han tydeligvis bruker mot deg når han kan. Jeg synes du burde sjekke hva slags økonomi du får ved å ha en avtale på 50-50 hvor du mister den ekstra barnetrygden mens han sannsynligvis må betale bidrag til deg. Dessuten, gjør det gjennom NAV. Da slipper du stressmomentet ved at han truer med både det ene og andre i forhold til økonomi.

Skrevet

Vi har også en skriftlig avtale, den som NAV har. Den tilsier at han har henne annenhver torsdag til tirsdag. Men NAV vet muntlig at vi har henne 50/50.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...