Gå til innhold

bidrag og moral

Anbefalte innlegg

Skrevet

min datter blir 6 til sommeren, da blir bidraget regulert. jeg har studert i 5 år og ikke bedt om bidragsøkning. slik at far har betalt som om jeg jobber fulltid. nå når bidraget blir endret går det opp 1200 kr.

men jeg begyner å jobbe måneden etter.

om du hadde vært far. hadde du bedt om bidragsendring med en gang mor hadde begynt å jobbe da? eller hadde du tenk "hun har jo ikke endret den nå hun studerte så derfor gidder ikke jeg å være så streng heller"?

far har GOD økonomi.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som mor ville jeg ikke gjort som deg, jeg ville fått satt oppbidraget under studier, og som far ville jeg selvsagt bedt om en justering når mor begynner å jobbe igjen.

Skrevet

Det moralske spørsmålet her er hva gjør mor?

Skrevet

altså, jeg blir ikke sur eller noe om han ber om bidragsendring når jeg begyner å jobbe. men håper jo at han ikke gjør det.

jeg har ikke bedt om bidragsendring for å holde konfliktnivået nede. siden jeg anser at det er det viktigste jeg kan gjøre for å gi datteren min et bra liv.

så jeg vet at det er et valg jeg har tatt, og om han ber om endring når jeg begyner å jobbe så er det greit.

jeg kunne jo ha bedt om endring selv de gangen han har fått en bedre betalt jobb.

jeg bare lurer på hva dere hadde gjort ;)

Skrevet

Jeg hadde selv søkt om endring slik at det blir rettferdig. Det holder konfliktnivået nede.

Skrevet

det føler jeg ikke at jeg må, siden han ikke har bedt om å endre bidraget eller sakt i fra om høyere intekt når han har fått bedre betalte jobber

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...