Gå til innhold

Hva slags bøker liker deres 6-åringer? (gutter)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 1.klassing i hus som er veldig glad i å bli lest for. Det har lenge gått på bøker som pulverheksa, Reven & Grisungen o.l. Etter at han begynte på skolen har vi lest bøker som Gummi Trarzan, Kurt blir grusom, Georgs magiske medisin mm.

Vil gjerne ha tips om flere bøker. Vi begynte på Brødrene Løvehjerte i dag, men han ble ganske lei seg av den, så jeg lurer på om vi skal legge den på is inntil videre.

Hva liker deres 6-åringer å lese?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bortsett fra de du har nevnt har vi lest Rampete Robin.

Skrevet

Veit dei leser Lillebror og knerten i 1.klasse her. Ellers vil eg tru andre ting av anne cat. vestly, astrid lindgren og alf prøysen(f.eks. den grøne votten) er kjekt. Men kjem jo litt ann på ungen.

Skrevet

I det siste har vi lest mye rim og regler, akkurat nå har han veldig sansen for det. Bla.a i den store rim og regleboka.

Skrevet

Roald Dahl: SVK, og Charlie og sjokoladefabrikken.

Skrevet

Nå er vi akkurat ferdig med heksene og startet på Mathilda.

Ellers har vi lest Brødrene Løvhjerte og en noen andre av Astrid Lindgren, Knerten og Rampete Robin.

På skolen har de lest Svein og Rotta som han liker godt.

Skrevet

Vil anbefale alle bøker om Knerten, ellers annet av Anne Kath Westly, div av Astrid Lindgren; Emil, Pippi f.eks.

- Svein og Rotta er veldig populære og morsommet bøker

- Jo Nesbø's bøker om Doktor Prokotor er VELDIG morsomme både for liten og stor.... Finnes 3 av dem.

- Otto monster er morsomme leseløvebøker så de kan han også lese selv etterhvert.

Skrevet

Takk for tips!

Har tenkt på å lese mer av Roald Dahl, men lurte på om han var litt for liten til feks Heksene, SVK og sånn. Jeg syntes ihvertfall at Heksene var litt skummel, men det går an å prøve. Elsker Roald Dahl sine barnebøker og håper at sønnen min også vil gjøre det etter hvert :o)

Skrevet

Min 6-åring er mest glad i faktabøker og barnas leksikon;-) Ellers har "Heksene" av Roald Dahl vært populær og bøkene om Svein og rotta og Knerten, Mormor og de åtte ungene og andre Anne-Kath vestly-bøker. Har også likt bøkene om Pippi Langstrømpe, Emil i Lønneberget, Ronja Røverdatter og Marikken.

Skrevet

Ja, faktabøker om verdensrommet, verden i kart og bilder og barnas leksikon har vi lest i nesten hver kveld det siste året. Derfor er jeg ganske glad for at han igjen har begynt på vise interesse for skjønnlitterære bøker slik at vi får litt variasjon i sengelektyren :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...