Gå til innhold

Var barnehagen uforsiktige her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er superfornøyd med barnehagen vår, men i dag ble jeg litt paff når jeg hentet henne.

Hun har kraftig ørebetennelse, men kan være på barnehagen dersom hun dekker godt til ørene og ikke fryser. Hun har ikke feber, og går på penicillin.

I dag hadde de tatt på henne luen uten å ta på hetteluen i ull under, som skal beskytte nakken hennes mot vinden. De hadde vært ute i to timer visstnok. Syns det var uforsiktig når de ruller rundt i snøen. Det kan også se ut som om at hun ikke har fått medisinen sin, hun har i alle fall ikke fått noen av druene hun får etterpå som "belønning".

Håper virkelig at hun ikke blir enda sykere nå, med feber..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ang. luen; næh, ikke spesielt.

Men når det gjelder medisinering bør de jo ha rutiner for det, type skjema som skal signeres når barnet har fått medisinen sin.

Skrevet

Det er godt mulig at hun har fått medisinen sin, men bare ikke "belønningen". Skal spørre dem om dette i morgen.

Jeg syns det med å beskytte nakken er viktig jeg. Legen hennes sa at vi måtte passe godt på at hu ikke frøys, for da er sjansene for en forverring stor. Vi har overbragt beskjeden, og har sørget for at de har det de trenger av varme klær, så da syns jeg igrunn at de skulle følge det.

Uansett, vi er utrolig heldge med barnehagen, og dette er første gang jeg er uenig, så krisen er ikke komplett :)

HI

Skrevet

Har du sagt i fra at den luen skal være på under da? I så fall har det skjedd en glipp fra personalets side og det kan faktisk skje, de er bare mennesker de også... Kan jo hende hun har fått medisinen sin uten å fått druer etterpå, kan godt tenkes det. Vet ikke hvordan rutinene er for medisinering av barn i barnehage i den kommunen du bor, men her er det ørten skjema som må fylles ut og på ett av dem er det skrevet hvem som har ansvar for medisineringen og denne personen skal krysse av og skrive klokkeslett for når dette er gjort. (Det er foreldrene og lege som må fylle ut disse skjemane.) Da er det jo fort gjort å ta en titt og se hva som er blitt gitt.

Skrevet

Jada, det er sikkert i orden. Jeg er nok bare litt hønemor. Jeg er fullt klar over at de ikke kan klare seg gjennom dagen uten menneskelige glipper, og jeg er ikke en mor som klager i det hele tatt. Jenta vår har bare hatt gjentagende ørebetennelser, og vi håper på å bli kvitt det nå.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...