Gå til innhold

Noen som har tenkt å strikke til den lille da?


♂ 06+sept.pie = Ferdig!

Anbefalte innlegg

Bare sånn for å få tankene over på noe annet enn enn sult, trøtthet, kvalme og bekymringer for om det går bra ;o)

 

Da jeg gikk med poden så kunne jeg ikke strikke, men fikk heldigvis mye hjemmestrikket til sjarmøren av venner og bekjente. Han er og født i september og det var genialt med strikkedresser, votter, sokker, gensere osv da vi gikk vinteren i møte. Ungen bodde i hjemmestrikkede ytterklær det første året, og mye av det vi fikk er utslitt rett og slett.

 

Nå har jeg selv lært å strikke og har så smått begynt å se på hva jeg kunne tenkt meg å strikke når formen bedrer seg. Akkurat nå er det uaktuelt å tenke på garn og pinner, annet enn når jeg flytter strikke kurven når jeg støvsuger ;o)

 

Meeen, jeg har faktisk et selvstrikket Nøstebarn teppe liggende i melert lysegrått, og tilsvarende baby booties. Sånn fra i sommer da vi så smått begynte å vurdere en til.

 

Så nå har jeg lyst til å strikke sparkebukse ( sånn med seler), flere baby booties i diverse farger, kanskje et teppe til, men da kanskje mer rettet mot aktuelt kjønn, votter, lue og jakke hadde vært gøy og......

 

Masse muligheter. Har Nøstebarn boka og Myk Start boka kom i posten i dag så koser meg litt med å se på bildene mens jeg venter på stigende form.

 

Flere som har store planer om hjemmeprodusert til den lille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh detta lät stas - jag har jätte lust att lära mig!! :)

Har du några tips på vad man kan börja med - är heeeelt grön! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://circusd.blogspot.com/2010/11/enda-et-teppe-og-booties-i-fleng.html

 

Dersom du følger linken så finner du bilde av Nøstebarn teppet eller Mor Signes teppe som det også er kalt, pluss tips om garn ;o)

 

Dette er et stort og luftig babyteppe som er kjempe mykt og godt. Super enkelt å strikke er et og da det bare er rett frem og tilbake på store pinner og med tynt garn.

 

Legger opp 160 masker på pinne nr 6 og strikker frem og tilbake til ønsket størrelse, dvs i dette tilfelle til teppet er sånn ca 1x1 meter. Tar du av første maske på hver pinne så får du en rett og fin kant i hver ende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha jag må le, super snällt med förklaring men jag är VERKLIGEN grön på detta. tror jag må skaffa mig någon som kan sitta och visa mig jag!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så fine sokker, disse skal jeg jammen strikke også. Har en mor som strikker masse til min nåværende snuppe på 1 1/2 år, det er utrolig deilig med ullbukser og dresser, votter, luer og sokker. Tips til sokker til de skal med gå med sko, er å strikke rette nesten knestrømer, uten hel. De sitter fint, og går litt oppover leggen. Helen kommer ikke feil og blir ikke krøllete. Har mange av disse:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lycklig; jeg lærte selv å strikke ved å bruke garnstudio sine instruksjonsvideoer og litt på youtube så du får det nok til skal du se.

 

Men det kan kanskje være greit å ha noen som kan hjelpe deg med å rette opp eventuelle feil. Det var et værste da jeg begynte, det at jeg ikke fikk til å rette feilen selv. Har heldigvis en superstrikkende kollega så 5 min ut i lunsjpausen så har hun rettet de utroligste feil ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aina 87, så flink du er som kan å hekle!!! Jeg klarer så vidt å tråkle fastmaske kant langs strikke prosjektene mine, men mer enn det fixer jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

HEI :) Jeg ble så glad når jeg fant denne tråden nå, har superlyst til å strikke noe til den lille i magen, men er ganske nybegynner så tenker først og fremst på et teppe, det som var linket til ovenfor her så mykt og godt ut ja! Er det det samme hvilket garn jeg bruker? (ja er nybegynner, hehe) Ser fram til å dele masse strikkeglede her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken er at det skal strikkes i ubehandlet lammeull pga egenskapene til dette garnet. Dvs at det isolerer godt, puster godt, lukt setter seg ikke noe særlig osv osv.

 

Jeg har brukt lammeull fra 123knit.com, New Zelands lammeull. Går med ca 1,5 hespe. Også kan en strikke babysokker av resten ;o) Alternativt er lammeullet fra Nøstebarn, men det er i grunn det samme som det fra 123knit, bare dyrere ;o)

 

Jeg selv må bare gjøre ferdig den 3 kjolen jeg driver og strikker til døtrene til noen venninner. Halvveis ca nå, og når den er i boks. DA blir det babystrikk til egen spire ;o)

 

Går forhåpentligvis litt fortere nå når det kan synes som om formen er blitt betraktelig bedre.

 

Lykke til med teppet da Zassy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...