Inger¸.•°´¯♥ Skrevet 8. februar 2011 #1 Skrevet 8. februar 2011 Jeg er nå i uke 40, og har den siste uka vært plaget med høyt blodtrykk. Men ingen andre symptomer eller utslag på urin. Jeg var til kontroll torsdag og fredag forrige uke og mandag og tirsdag(altså i dag) denne uke. I dag var blodtrykket helt normalt, 128/86. MEN det var utslag på urin prøven; 2+ på leukocytter og 2+ på protein. Men med tanke på svangerskapsforgiftning er det vel blodtrykket som er viktigst å følge med? Pga sterk sykehusangst er planen å føde hjemme. Men det går ikke dersom det viser seg at jeg har svangerskapsforgiftning. Dersom jeg spør jordmor (på sykehuset) så sier hun at jeg ikke har det, og dersom jeg spør legen så mener hun at har begynner å utvikle svangerskapsforgiftning. Blir jo helt forvirra av dette. Hva kan jeg gjøre (bortsett fra fullstendig ro) for at dette ikke skal utvikle seg videre?
verpesyk81 og lillesnusk Skrevet 8. februar 2011 #2 Skrevet 8. februar 2011 Det eneste som er løsningen for en bekreftet svangerskapsforgiftning er at babyen blir født. Men som du sier, så må du ta det med ro mtp på BT. Det er jo mest det man tenker på ang fødselen, for det er ikke "bra" å føde med for høyt BT. Ellers vet jeg ikke om noe mer du kan gjøre selv. På sykehuset tar man gjerne noen blodprøver for å bekrefte/avkrefte om det er en svangerskapsforgiftning, og evt hvor "ille" det er. Lykke til! Håper fødselen kommer igang hjemme snart, så slipper du kanskje sykehuset )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå