Gå til innhold

Noen som ikke hørte hjertelyden i uke 12?


Guttaboys

Anbefalte innlegg

Var på første kontroll i dag, er 11+4. Jeg spurte legen om jeg kunne få høre hjertelyden. Hun sa ja, men at det ikke var sikkert at hun ville finne den. Det gjorde hun ikke. Er det flere som har opplevd det samme? Tenker selvfølgelig på hva det kan bety, men skal på ul i morgen (bestilt time for lenge siden), og finner da ut om det er liv eller ikke der inne. Er litt nervøs, kjenner jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Har vær på tidlig ulralyd og fikk høre hjertelyden jeg. Vil anbefale at du ikke stresser deg opp og bruker unødvendig energi på det, særlig hvis du ikke har vært på ultralyd. Det kan være at de ikke har så godt utstyr på fastlege kontoret/jordmor. Ikke ta sorgene på forskudd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen da jeg var i uke 15 og han slet med å finne hjertelyden, men fant den til slutt. Jeg ville ikke stresset hvis jeg var deg. Legen er ikke like rutinert som jordmor og de har ofte dårligere utstyr til å lytte med. Dessuten var uke 11+4 veldig tidlig syntes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen prøvde å finne hjertelyden da jeg var 12+4, men fant den ikke! Var til kontroll igjen da jeg var 15+4 og da fant hun den :) Så ikke vær bekymret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk se og høre hjertet på ultralyd i uke 13, men legen har ennå ikke klart å finne hjertelyden, er nå i uke 16. Blir jo litt smålig bekymra, men jordmor sa at hun ikke brukte å lytte etter hjertet før etter ordinær ultralyd, nettopp for å unngå bekymring. Morkakens og livmorens plassering kan påvirke hvor lett/vanskelig det er å finne hjertelyd. Håper ultralyden din var fin! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på 1.kontroll når jeg var 13+3. og legen kjente ikke på magen.fikk heller ikke noe tilbud om å få høre hjertelyden..

 

syns det er litt rart, det eneste han gjorde var å ta blodtrykket... så jeg må nok vente til Ul for å se om det er noe liv der inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var der i uke 12. Jeg spurte om å få høre hjertelyden og hun sa at hvis man er veldig nervøs så får man ikke det fordi sjansen er stor for at man ikke får høre den. Hun fant den hos meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på andre kontroll i går (15+6), legen fant ikke hjertelyden denne gangen heller og det bekymret meg masse. - Selv om han sa at det ikke var noe å bekymre meg for (bla bla bla).

 

Jeg dro rett til gynekologen min etter legebesøket og lurte på om jeg kunne få fremskynnet UL timen min?! 15 minutter senere satt jeg i bilen på vei hjem med mine første UL bilder av en frisk liten prins/prinsesse. Fikk både se og høre hjertelyden :)

 

Jeg ville prøvd å få en UL time, så slipper man å bekymre seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...