Turtelduen Skrevet 8. februar 2011 #1 Skrevet 8. februar 2011 Jeg må bare spørre om noen har noen råd å komme med... Etter 7 år i "dvale" har jeg begynt å ta vare på kroppen min igjen. Litt historie først: Før 1 mann ble til i magen veide jeg aldri mer enn 53 kg. Jeg er bare 160 og jeg var da normal. Etter baby 1 kom til og frem til nå (etter flere barn) har vekta holdt seg på 62-68kg. Den har mao holdt seg stabil. Den gangen jeg gikk opp til 68 kg var da jeg var i 50% arbeid og måtte ut med 4 barn... Enda da spiste jeg mindre i løpet av en dag enn da jeg var hjemmeværende og veide 62 kg. Vel, altså. Nå har jeg da begynt med trening og bevist spising av sunnere måltider. Jeg startet tregt med å spise mindre 1/1-11. Og litt trening her hjemme. Da vekta bare var gått ned 1-1,5kg etter 4 uker meldte jeg meg inn på et treningstudio. Jeg merker fortsatt ikke så mye til vektnedgangen, og er redd det er noe jeg gjør feil... Trener både styrke og kondisjon... Noen som har vært i "gamet" lenge og har noen tips og råd?
Stina <3 Skrevet 8. februar 2011 #2 Skrevet 8. februar 2011 I begynnelsen gikk jeg opp i vekt selv om jeg ble tynnere Muskler veier mer enn fett Kast badevekt og kjøp deg ett målebånd i stedenfor Lurt å kombinere styrke og kondisjon Lykke til
Turtelduen Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 8. februar 2011 Hva er normalt å gå inn i cm da? Har mål meg fom 1/1-11, og bortsett fra overarmene har jeg gått inn fra 0,5 cm til 2 cm her og der... Rompa er gått inn 3 cm. Er det bra? Så lite å sammenlikne med når jeg gjør dette alene. Har liksom ikke så mye å søke opp heller. Og feilinfo eller lett å feiltolke. (Eks på det er hvor en skal måle for å måle midjen. Noen steder står det at jeg skal måle i navlehøyden, og andre steder i navlehøyden midt mellom hoftekammen og nederste ribben... Men det er ikke i min navlehøyde. Det er en forskjell på 5 cm mellom de stedene liksom...)
Gjest Skrevet 8. februar 2011 #4 Skrevet 8. februar 2011 Tålmodighet, damen, tålmodighet! Jeg tenker mer på resultater i form av noe bedre form og litt mer fornøyd med meg selv i løpet av et år eller to, jeg... Allerede nå, etter rundt 5 måneder med noenlunde regelmessig trening, merker jeg resultater i form av bedre kondis. Mål og vekt bryr jeg meg ikke om.
Turtelduen Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 8. februar 2011 Det er jo sant det asså. Viktig med helsa. Men må si at å se litt mer sånn jeg så ut nesten hele livet frister mest. ;-) Merker jo allerede nå at jeg må øke vektene og tiden på tredemølla...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå