Gå til innhold

Dama til eksen ble gravid for å beholde han

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har lenge ville gått fra henne og tok mot til seg for å prate med henne. Jeg og eksen er veldig gode venner og kan snakke om alt. Dama ble veldig lei seg og sint etter de hadde pratet sammen. Han flyttet da inn til meg i et par mnd. Jeg er gift da og det var ok for mannen (renger med noen vil kommentere det). Da det hadde gått en stund ville hun prate med han igjen og ha han tilbake. Han var ikke interessert men kunne fint ta en prat med henne. Det ene førte til det andre og etter en mnd var hun gravid. Hun sier hun har tatt p-pillene men det vet jeg at hun ikke har hun har nemlig røpt seg ovenfor meg. Så nå skal de ha barn og eksen er helt fortvilet. Han ønsker ikke noe med eksdama å gjøre. Er det noen av dere som har tips til hva han kan gjøre? Han har bare meg å prate med (og jeg prater med eksdama innimellom også) og jeg vet ikke hva jeg kan si og gjøre. Nå bor han hos meg midlertidig men er på husjakt når de får solgt leiligheten som de har sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

han bør ikke ha sex med damer han ikke vil ha noe med å gjøre

Han bør slutte å tro på damer som sier de er på pilla og bruke kondom alikevel slik at han ikke kommer i den sitvasjonen igjen.

Når det gjelder saken her så bør han forlange dna test når barnet er født for å være sikker på at det er hans. Selv om det er mulighet for det så er da ikke sjangsen for at ho skulle bli gravid av en gang så stor

Skrevet

det er vel dems problem det nå, når han har vært så utrolig dum!!!

Skrevet

Han kan være slu og flytte sammen med henne rett før fødsel, på den måten får de automatisk delt foreldreansvar og hun kan ikke skaffe pass ol uten samtykke med bf.

Hvis han velge rog ikke bo med henne og at de er slutt, så må han jo bar evære til stede for henne og barnet, betale bidrag og forholde seg til samværsavtaler som ikke kommer til og være rare greiene de første året pga av barnets tilknyttning til mor. Men sørge for og få trappet opp samvært etter hvert som barnet blir eldre.

Ta kontakt med familievernkontoret for samværsavtalet, helst skriftelig og få med alle ferier ol. Hun kan ikke nekte han samvær pga av bitterhet for at han forlot henne om han er redd for det.

Dette må han ta ansvar for selv også da, han sier at han ikke er interessert i og ha noe med henne og gjøre, men sex er greit??

Eller han kan drite i henne og barnet og ikke ha samvæer med barnet..Barnebidrag må han uansett betale og jo mindre samvær han har jo mer må han betale. De går ut i fra: hva han tjener, hva hun tjener, hvor gammelt barnet er og hvor mye samvær far har..

Skrevet

Tips til hva han kan gjøre?

Han får vel ikke gjort stort annet enn å ta ansvar for ungen han har pult på seg?

Han kan selvfølgelig drite i å ta ansvar også, han er jo mann og "heldig" sånn sett, men da er han jo ikke spesielt snill av seg.

Skrevet

Eh... det er vel ingen som flytter sammen med en de ikke er sammen med, bare for å sørge for å kunne nekte denne å skaffe pass til ungen? Hvorfor skulle en ønske det uansett?

En forelder kan for så vidt ikke nekte den andre å skaffe ungen pass, den kan bare drenere så det tar lenger tid.

Skrevet

Unskyld meg. er det ingen som syntes det er dårlig av denne dama men bare eksen?

De har vært sammen i 5 år men hun har behandlet han veldig dårlig spesielt det siste året. Hun nekter han å gå ut med kompisene, kjefter masse på han og er mye sur og grinete. Det var slutt i to mnd da han bodde hos meg men så flyttet han tilbake en mnd for å se om hun hadde forandret seg. Å ja de hadde tydeligvis sex noe de har hatt i 5 år. Hun har hele tiden gått på p-pillene men nå har hun latt være å tatt dem (hun har som sagt røpt seg ovenfor meg). Eksen er helt fra seg. Han kan absolutt ikke se henne for seg som en bra mor og han ønsker ikke kontakt med henne, men nå blir ting anderledes.

hi

Skrevet

Hvorfor i all verden var han sammen med henne i fem år hvis hun behandlet ham så dårlig?

Hvis han ikke kan se for seg dama som en bra mor, så burde han unngå å gjøre henne gravid. Han var tydeligvis klar over at hun ikke var "helt god", så det burde jo ikke komme som noe sjokk på ham at hun var i stand til å "lure" ham.

Jo da, dårlig gjort av dama, men ekstremt naivt og dumt av eksen din. Beklager altså, men denne situasjonen har han satt seg i helt på egen hånd.

Hvis han ønsker å ha kontakt med ungen sin, så må han nødvendigvis ha kontakt med eksdama også, faktisk i minst 18 år. Tough shit, men jo fortere han aksepterer det, jo bedre er det for alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...