Gå til innhold

Er det veldig vanskelig å strikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten hjelp, bare se på oppskriften?

Hva bør jeg begynne med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er det ikke. Du bør beherske rett og vrang og felling/øking. Så er det stort sett bare å følge oppskriften. Garnbutikkene pleier å være veldig behjelpelige dersom noe er uklart. Selv kastet jeg meg uti det med en jakke, og det gikk helt supert :)

Skrevet

Neida, som hun andre skriver, rett og vrang, felle og øke holder lenge. Finnes mange videoer på nettet som viser en del.

Kan være greitt å starte på noe enkelt. Anbefaler vest (slippe ermer) eller genser/jakke medrundfelling eller raglan. Enklere enn å montere ermer. Ellers kan monsterbukser være greitt :) og kjempepopulært hos barna.

Spør på butikken :)

Har faktisk vært noen strikkespørsmål her i det siste, mange her som kan svare deg om du står fast :)

Skrevet

Spør på butikken etter noen oppskrifter for nybegynnere, finnes mange mønstre og noen er selvfølgelig mer avanserte en andre. Jeg ville anbefalt å begynne med ett lite og enkelt prosjekt i første omgang, siden det kan være ganske frustrerende med en stor genser pga det er ganske tidkrevende. Iallefall i starten når teknikken ikke er helt på plass. En blir jo alltid bedre etterhvert;)

Skrevet

Garnstudio.com har videoer om hvordan du kan lære å strikke:)

Skrevet

Det finnes også mye på youtube, som forklarer enkelt hvordan du gjør ting. Det er sånn jeg har lært meg feks flettestrikk osv.

Mange av heftene med oppskrifter har forklaringer på hvordan du øker, strikker kast osv, dersom det står i oppskriften.

Mitt tips er å lese gjennom HELE oppskriften før du begynner. Har bommet på det et par ganger, og måttet rekke opp hele greia...

Skrevet

Litt på siden av spm, men det er mye lettere å hekle, og det går fortere, og , sunes JEG, mye gøyere :)

Skrevet

Litt på siden av spm, men det er mye lettere å hekle, og det går fortere, og , sunes JEG, mye gøyere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...