Gå til innhold

Flere som har barn med refluxfeil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på snart 3 år har en refluxfeil som gjør at hun har gått på losec 10mg daglig i nesten et år. Pga magesmerter byttet de til Nexium 30mg nå for å se om det kan fungere bedre på henne. Er det noen av dere som har eldre barn som har gått på dette lenge? Må innrømme at det skjærer i hjertet å starte hver dag med å gi henne mye medisiner...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en sønn på 3 år som har stått på Losec 10 mg siden han var 5 mnd. Skulle gjerne ha sluppet å gi ha medisiner, men det er mye verre for han å gå uten. Skal inn på ny kontroll om et par år tenker jeg, og håper da at det kanskje har gått bort... Tviler, men er lov å håpe... Var ikke mye hjelp i mitt svar her...

Skrevet

Sønnen vår på 1 år skal sjekkes for det om en måned...Er spent på resultatet...Hvilke symptomer hadde barna deres? Har de barneastma i tillegg?

Skrevet

Det er det som er så rart med dette reflux greiene, at datteren min hadde ikke noen veldig symptomer, bortsett fra at hun drakk en del vann. Så hun ble sjekket for sikkerhetsskyld siden hun har melkeallergi og dette kan henge sammen. På den førsten testen hadde hun over 300 sure oppstøt i døgnet, forrige uke etter å ha gått på 10 mg losec hadde hun 150 sure oppstøt i døgnet. Så nå er det nye medisiner. Men jeg syns det er så rat at min datter kan være så " syk" uten at man merker noe på henne. Hun er stor for alderen og fungerer fint i bgh. Virker på en måte som om hun er født med det og har lært seg til å leve med dette.

Hun har ikke barneastma, men melkeallergi og atopisk eksem, så hun er vel veldig utsatt for astma...

Skrevet

Nå er jeg voksen og går på 80mg nevium pr dag men er fremdeles fryktelig plaget med magen. Kan du fortelle hvordan man får målt sure oppstøt?

Det skulle jeg gjerne visst fordi legene mine ikke vet hva de skal gjøre for at dette skal bli bedre hos meg

Skrevet

hmm har jeg misforstått helt da kanskje? hun har hatt en sånn slange måling i nesa i 24 timer, og på svarene etter de undersøkelsene står det hvor mange refluks oppstøt hun har i løpet av et døgn. Og etter hva legen har forklart for meg har jeg forstått at disse oppstøtene de måler er sure oppstøt?

har jeg helt misforstått?

Skrevet

har du neppe, jeg har kun aldri hørt om det

Hilsen hun som går på 80mg nexium pr dag

Skrevet

Måtte google det å sjekke jeg nå, dette er det som står om denne undersøkelsen. Den måler hvor ofte magesyre kommer opp i spiserøret, og dette er vel det samme som sure oppstøt?

"Barn med symptomer som beskrevet over bør undersøkes nærmere. Oftest krever dette en henvisning til en barneavdeling som utfører 24 timers pH registrering i spiserøret. På den måten vil man kartlegge om barnet har lekkasje av magesyre til spiserøret, og hvor hyppig disse episodene forekommer. Hos spedbarn vil ofte melkemåltidene nøytralisere syren, men karakteristikken på pH kurvene kan avdekke refluks.

PH målingen foregår ved at man legger ned en sonde i spiserøret (gjennom nesen). Sonden kobles til et apparat man kan ha i beltet eller i sekken. Dette tar man med hjem og har tilkoblet i 24 timer. Deretter fjernes sonden og apparatet leses av etter 24 timer på sykehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...