Gå til innhold

Er herpes en god nok grunn for keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

de er faktisk ganske strenge på det der. Jeg hdde et herpesutbrudd for mange herrens år siden. Og ca 3 uker før termin så trodde jeg at jeg hadde et utbrudd (Gudskjelov var det ikke det), jeg kontaktet da føden. De sa at jeg måtte umiddelbart få bekreftet om det var herpes eller ikke. Hvis det var herpes måtte jeg starte behandling, men den må avsluttes 10 dager før fødsel, og den varer i 14 dager eller noe (husker ikke helt det der, men var noe med før fødsel og ja....)

Dersom jeg kom til å føde før behandlingen var avsluttet ble det keisersnitt.

Men du hører med føden, det er de som uansett har sine regler på det.

Annonse

Heisann

jeg tror ikke det stemmer det de andre har svart deg her. Jeg har fått opplyst om at så lenge det ikke er et førstegangsutbrudd, så har barnet allerede antistoffene i seg og er godt rustet selv om mor skulle ha et utbrudd under fødselen.

Men spør på jormødrene siden du.

Her er det forskjellig praksis. Ved mitt sykehus, SUS, får man ikke ks dersom det ikke er førstegangsutbrudd.

Det er rutiner for å hindre smitte under fødsel.

Men jordmor, føden og legen din må vite dette, og du må gi beskjed med en gang dersom du hafr utbrudd før fødsel.

vel, jeg vet at jeg ikke svarte feil... Jeg fødte for 14 mnd siden, (klart kan hende ting har endret seg siden da). Men på Rikshospitalet sa de at uansett om det er førstegangsutbrudd eller man har utbrudd for 788. gang, så er det keisersnitt dersom man har utbrudd ved termin.

Kan hende det er forskjell på sykehusene da... men nei, jeg svarte ikke feil!

11.54

Snakk med føden på det sykehuset du hører til. Så får du videre tenke på rettigheten man har til fritt sykehusvalg. Dinne et sykehus der du får ks om du har utbrudd. Eller der du vil få det med din historikk. Mange som reiser fra Bergen til Voss å tar ks da de er mer liberale der inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...