Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 8. februar 2011 #1 Skrevet 8. februar 2011 Hihi...mannen er bortreist, tenkte jeg skulle prøve å gå ned et kilo eller to i løpet av uka..det blir mest sunn kost og mer bevegelse, men siden jeg har så dårlig tid på meg, har jeg kjøpt Nutrilett som jeg skal bruke som frokost, og muligens mellommåltid utpå dagen/kvelden. Har det siste året bare spist hvitt brød, masse godteri og vært særdeles stillegående :-p Og jeg vet så vel hvordan jeg skal gå ned i vekt, så dette er bare tull fra ende til annen! Så denne uka blir det å gå tilbake til gode, gamle og bedre vaner igjen ;-) Noen som hiver seg med?
Nat27 Skrevet 8. februar 2011 #2 Skrevet 8. februar 2011 I`m in! Ammer da, så kan ikke slanke meg direkte, men med endel bedre matvaner enn jeg har hatt siste året, så går det nok som en drøm! Fikk en pangstart nå i forrige uke når lillegutt var syk og to kg bare rant av.. satser på at med endel fysisk aktivitet og riktig kosthold får meg ned hvertfall 1,5 kg nå denne uken! Da setter vi oss et mål da, så er vi i gang! blir artig å oppdatere når vi har klart målet! kanskje vi klarer det før? lykke til!
Kaspersen Skrevet 8. februar 2011 #3 Skrevet 8. februar 2011 Ett tips fra Christine Koht: forsyn deg bare én gang til middag. Jeg har i hvertfall lett for å ryke på en strafferunde selv om magen har sagt stopp... Masse lykke til!!!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 8. februar 2011 #4 Skrevet 8. februar 2011 Hehe, dette blir spennende ja...jeg rakk i alle fall å tenke "lurer på om jeg skal ringe *** og høre om hun blir med på en burger på esso senere i dag" FØR jeg hadde kommet meg ut av senga...såeh ja...kommer til å bruke en del energi på motivasjon kjenner jeg ;-)
Puppen og lillemor Skrevet 8. februar 2011 #5 Skrevet 8. februar 2011 HAHA.. jeg ble så skuffa når jeg leste innlegget - fordi jeg leste overskriften litt fort og trodde det stod slankeRÅD.. Men jeg er med!! Har igjen 3 kilo av graviditetskiloene og skulle gjerne ha mistet disse. Skulle gjerne ha gått ned enda 5, men ett skritt av gangen tenker jeg. Så denne uka blir det lange trilleturer og mindre snop på kveldstid (for det er da jeg som regel sprekker). Blir spennende å se hvordan vi klarer oss! Skal vi bestemme en dag vi alle oppdaterer tråden med hvor mye vi har gått ned?? søndag kveld? mandag?
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 8. februar 2011 #6 Skrevet 8. februar 2011 La oss si mandag ;-) Og ja, regner med det blir verst på kveldene...men dette klarer vi jenter! Nå skal jeg hive meg rundt og gjøre masse husarbeid, til musikk, så får vi se om jeg blir litt svett da...senere blir det lang trilletur!
Nat27 Skrevet 8. februar 2011 #7 Skrevet 8. februar 2011 Sikkert lurt å stå over den burgeren, ja! hehe Men hva lager dere til middag da? Her blir det kyllingfilet med fullkornsris og Uncle Ben`s sweet n`sour Sunt og godt I morgen wok med strimlet svinekjøtt, så blir det lettsaltet tork m/ kokte gulrøtter på fredag. Lenger er jeg ikke kommet... Bare husk å få i dere nok kalorier på dagtid, så slipper dere gjerne unna det verste mat/søtsuget på kveldene Godt tips til å redusere på matmengde inntak til middag: Bruk en litt mindre tallerken, så ser den litt mer mettende ut. Forsyn deg bare en gang
Puppen og lillemor Skrevet 8. februar 2011 #8 Skrevet 8. februar 2011 og for dere som ammer (som meg) - husk at det veldig viktig å få i seg nok mat!! det viktigste er jo at de små får det de skal.. Og et tips når søtsuget melder seg: skrell en appelsin, del den opp i biter og ha litt vanilje kesam på.. søtt og godt!!!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 8. februar 2011 #9 Skrevet 8. februar 2011 Jeg er jammen ta usikker på hva det blir til middag i dag...mannen er som sagt borte, og da blir jeg med en gang helt håpløs mht matinntak. Kan leve på sjokolade eller kjeks hele dagen om så er, fordi jeg bare ikke gidder å lage mat. Trodde aldri jeg skulle bli sånn, var så glad i å lage mat tidligere! *skjemmes litt* Men hadde mini vært større hadde jeg selvfølgelig laget middag altså! Nå har jeg bakt rugbrød...så det er mulig jeg tar brødskiver til middag...hmm..kjedelig? Jeg tenkte også på strimlet svinekjøtt og wok, har vi sett samme reklame på tv? :-p I morgen blir det muligens fullkornspasta med dolmio...veeeldig enkelt og lite kalorier! Ellers går det i gulrøtter, knekkebrød (grove) med tomat og litt majones, salt og pepper. Brødskive med philadelfiaost (den nye med grillet paprika var god!) eller skinkeost...tror jeg trenger noen dager på å komme inn i dette, har liksom ikke så mange gode forslag nå :-p
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 8. februar 2011 #10 Skrevet 8. februar 2011 Hm...det står at kaspersen har skrevet noe, men det kommer ikke opp? Forresten, hvordan går det? Det ble ikke noe trilletur på meg, pappa kom på besøk og så ble det bare tull..jeg dro heller til en venninne..hehe... Det ble pasta med pesto til middag, ikke så sunt at det gjør noe, men heller ikke det verste...i morgen skal jeg være enda flinkere!
Kaspersen Skrevet 9. februar 2011 #11 Skrevet 9. februar 2011 He he, jeg skrev bare at jeg også leste slankeRÅD :-D Går litt fort i svingene innimellom. Er med på slanking, men har ikke badevekt(!) så blir vanskelig å veie hver uke :-)
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 11. februar 2011 #12 Skrevet 11. februar 2011 Ujj nå gikk det jammen noen dager her...hehe...huff, det har skjedd litt av hvert på hjemmefronten, men ingenting alvorlig, og nå er alt tilbake til normalen ;-) Det har i alle fall ført til at jeg ikke fikk gått så mange og lange turer som jeg ønsket, det ble ingen faktisk..hehe.. og jeg har spist biffsnadder...en dag...hih...slemme meg. Men sånn ellers så har magen min det kjempemorsomt med all fiberen og gulrøtterne og frøene og alt den får nå muhaha! Jeg veier meg på jobben, dro innom der på besøk på tirsdag og veide meg, så ser jeg på mandag om det er noen endring. Skal ned noen kilo nå! Helst fem. Kaspersen, har du en helsestasjon i nærheten? Ser det står vekt for oss mødre og på min i alle fall :-)
Nat27 Skrevet 11. februar 2011 #13 Skrevet 11. februar 2011 Her er jeg i -2 kg alt! (= 5 kg på to uker..) Skjønner ikke helt hvordan det har gått til, for å være helt ærlig. Samme skjedde jo i forrige uke, da skyldte jeg på at minsten hadde vært syk, men ser ut til at kg bare renner av meg, av en el. annen grunn? Men klager ikke på det, for all del.. Ellers har jeg bare spist normalt sunt, ingen snop, trent 2 dager denne uken. Utfordringen her ligger i å få i seg NOK kalorier til å opprettholde en grei forbrenning. Har alltid vært skikkelig dårlig på å spise nok og regelmessig.. Er jo litt skeptisk hvis kg bare skal renne av slik, det kan jo ikke være godt for melken..?Vil jo ikke at lille skal bli full i miljøgifter helller....Men samtidig ser det jo ut som om kroppen styrer vektnedgangen min selv, alt jeg gjør er jo som sagt å spise sunt, regelmessig og være fysisk aktiv..
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 11. februar 2011 #14 Skrevet 11. februar 2011 Det er jo bare morsomt! Vet ikke så mye om hvordan melka påvirkes, men mange som ammer går jo raskt og mye ned i vekt, fra naturens side, så man skulle jo tro det egentlig burde går bra. Enig med deg i at det er vanskelig å spise ofte nok, det er nok mitt største problem akkurat nå...det og å få gått turer...Men nå ser det ut som mannen kommer hjem et par dager før, så da skal jeg shine huset og det burde jo få svetten fram :-p I hvertfall bedre enn å bare sitte her ;-)
Vimse + gullene Skrevet 11. februar 2011 #15 Skrevet 11. februar 2011 hehe, leste tråden i begynnelsan av uken og tenkte hehe, min 2 ekstra kg sitter som limt, klarer det aldri. svusj fikk jeg omgangssyken og borte var de. Vet ikke om det var verdt det da, har hatt noen fæle dager!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 11. februar 2011 #16 Skrevet 11. februar 2011 Hahaha....men bare pass på, når er forbrenningen din lav, så vokt deg for for mye usunn mat ;-) Og de første kiloene er som regel væske når det gjelder sånne ting, så ikke bli skuffet om du "går opp" igjen. Aldeles ikke for å være slem, bare så du ikke går på en smell. Og sånn bortsett fra det; det er jo bare helt genialt! Grattis ;-)
Vimse + gullene Skrevet 11. februar 2011 #17 Skrevet 11. februar 2011 du har nok helt rett! Og er ikke akkurat så bra å begynne kostholdet med sjokomelk og bolle, men var det eneste jeg ville ha! Tror nok de kg kommer tilbake ganske så fort, så får bare " glede" meg over det så lenge det varer. Tror jammen kroppen har funnet seg en ny trivselsvekt et par kg over den gamle etter denne graviditeten. jaja...
snuppelura-jente10 Skrevet 12. februar 2011 #18 Skrevet 12. februar 2011 Jeg er med, begynte for et par uker siden. Gikk ned 3 kilo de 2 første ukene, men den siste uka gikk jeg opp nesten en kilo. Skjønner ikke hvorfor, ikke vanlig å legge på seg så mye på en uke. Men hadde trent en del den uka så får håpe det er muskler. Har 10!!! kg igjen fra svangerskapet, ganske mye og må få de av meg, trives ikke med disse kg ekstra. Jeg ammer ikke, så får ikke noe gratis her.. Det jeg gjør er spise sundt, men har en dag i helgen hvor jeg får kose meg litt. Må nok bruke litt tid på dette. Trener 2 ganger i uka og går minst 1 laaang tur i uka. Stå på jenter, til sommeren ser vi bra ut:)
4-søte-små Skrevet 12. februar 2011 #19 Skrevet 12. februar 2011 Noe jeg ikke visste, er at det er vanlig å legge på seg 1-2kg når man har mensen! Men når mensen er over, er kg bort igjen... og gjerne en ekstra kg også om man fortsatt slanker seg! Så det kan kanskje være tilfellet siden du plutselig var opp 1kg igjen? Er forøvrig på slanken her også (eller livsstilsendring...?), har tatt av 6kg på 5uker, er superfornøyd! Har veiedag på mandagen, så er spent på hva denne mandagen bringer! Har 7kg igjen da, før målet er nådd... bunaden skal passe til 17.mai!
Hanna30 Skrevet 13. februar 2011 #20 Skrevet 13. februar 2011 Jeg begynte også forrige uke! Tar Grete Roede Nettkurs, veldig bra. Føler meg forpliktet til å være flink og spise det rette og å trimme. Litt fordi det er noen som følger med, men mest fordi det kostet 2000kr, og da MÅ jeg jo få noe igjen for det;) Begynte tirsdag og skal veie meg igjen tirsdag. Spent på om det har ført til noe, føler ikke at magen er blitt noe mindre akkurat.. Men nå SKAL jeg ned fem kilo altså! Lykke til med slankingen din!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 14. februar 2011 #21 Skrevet 14. februar 2011 Så morsomt at vi kan väre flere! Det gir litt mer motivasjon! I dag ble det ikke noe veiing, skal gjöre det i morgen! og har skeiet litt ut i helga, uff uff, så dårlig jeg er på dette! Meeen, jeg gir ikke opp! By the way, ang. mensen...har fölt meg litt premenstruell i det siste, både i humör og fysisk (godtesug, maaasse luft og alt det der)...men ikke noe mens...satte jo inn spiral for ca 3 uker siden, så skulle egentlig få den nå mener jeg...men det er vel vanlig at det kan bli litt kluss?? Hmm...nå snakket jeg meg litt bort, det jeg skulle frem til var at forhåpentligvis er det pms-ens skyld at jeg veier litt mer nå hihihi :-p (det er jo lov å önske). Hvordan går det med dere andre?
4-søte-små Skrevet 15. februar 2011 #22 Skrevet 15. februar 2011 Må slenge inn en liten status idag! har jo veiedag på mandagene, og etter å ha gått ned alt fra 1,5kg til 900gr pr uke, viste vekta "kun" 300gr ned i går... vet at jeg ikke burde være skuffet, men var nå det likevel! Særlig siden jeg hadde gått mer tur (i raskt tempo!) og ikke skeiet ut på matfronten. Jaja. Men så kommer det merkelige... gikk på igjen idag morges, og nå viste vekta ytterligere 1,1 kg ned!?! Flytta vekta rundt på 3 ulike plasser i tilfelle det var ujevnheter i golvet(!), men samme kg viste hver gang! Så nå vet jeg ikke hva jeg skal tro... har jo mest lyst å tro på dagens veiing da! Får ta en kontrollveiing i morgen! Liker ikke sjekke vekta mer enn en gang i uka, blir så fort "stress"!
bitthen Skrevet 15. februar 2011 #23 Skrevet 15. februar 2011 Hei! Slanketråd må jeg vel være med på jeg som slanker meg Jeg går på Grete Roede. Har gått ned 4,3 kg på 6 uker. Ikke allverden, men jeg satser på 5kg- merke til veiing neste mandag Ang. veiingen Lenda, er det viktig at du veier deg til fast tid for at det skal bli korrekt. Jeg veide meg i dagtidlig og da var jeg liksom gått ned enda en kg i fht. Kursveiinga i går. - Men det er litt deilig å se likevel hehe Men dere må jo ikke bli skuffet om dere "kun" har gått ned noen gram! Alt som er minus er jo bra! Det går jo i rykk og napp, og man må huske på å ete nok så kroppen ikke går på sparebluss. Dere kan gå inn på grete roedes nettside og melde dere inn i vektklubben der. Der kan dere regne ut kaloribehov og notere hva dere spiser i løpet av dagen. Det er viktig at dere justerer kaloribehovet i fht hvor mye dere trener. Jeg er egentlig en slæppis i fht til de andre på kurset. Noen er nazier, men jeg mååå kose meg litt i helga. Ikke så mye med snop, men man kødder ikke med fredagspizzan - heller ikke med vinglasset. Hadde jeg ikke kunnet kose meg litt hadde jeg blitt skikkelig demotivert. Jeg kunne nok gått ned mer enn jeg gjør, men jeg vil leve også disse slankeukene. Men lykker til damer, suksessoppskriften er visst å ete sunnere og trene mer Anbefaler GR oppskriftene, kjøp gjerne opppskriftsboka, masse godt og du får ete deg mett )
4-søte-små Skrevet 15. februar 2011 #24 Skrevet 15. februar 2011 Jeg veier meg til fast tid ja, hver mandag morgen før frokost og i truse og bh! Så har samme utg.pkt hver gang! Var derfor det var så rart at det fra sist mandag til i går var 300g, og 1,1kg fra igår til idag! men men, håper det stemmer! Jeg var gjennom samme prosess for 2år siden. Det hendte at vekta bortimot stagnerte ei eller to uker, for så å gjøre en veldig nedgang uka etter, men jeg opplevde aldri fra en dag til en annen! Jeg går ikke på kurs, men følger en kostholdsveiledning litt i tråd med GR. Er en av disse nazi jeg da, som mååå holde meg innenfor en ramme og komme et stykke ned i vekt før jeg tillater meg å skeie ut! Tar meg litt lettis f.eks på lørdagskvelden, men syns foreløpig ikke det er noe problem å holde meg unna snop og sjokolade. Oppskåret frukt med vaniljeyoghurt er kos for meg! Men er det bursdager etc, unner jeg meg jo et kakestykke, kan ikke bli heeelt gal;P
Puppen og lillemor Skrevet 17. februar 2011 #25 Skrevet 17. februar 2011 hvordan går det med alle sammen??? Jeg gikk på et smell i begynnelsen av uka (sjokoladeboller.. hehe.. mange av dem), men har vært flinkere nå mot slutten.. sjokoladeboller og potetgull som kveldskos har blitt byttet ut med frukt med vaniljekesam eller smoothie Men har ikke "turt" å veie meg, så drøyer det til mandag igjen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå