Gå til innhold

Greit eller ekkelt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går dere med eller uten badetøy i dusjen før dere skal i bassenget?

Ser at noen er veldig nøye på det og har hørt enkelte i dusjen si at de som har badetøy på seg i dusjen er svinete. Mens andre tar på seg badetøy i garderoben før de går i dusjen.

Innrømmer at jeg nok hører til den siste gruppa, men ser ikke på meg selv som "svinete" av den grunn....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke så ofte å svømmer, men tar alltid på meg badetøy før jeg går i dusjen. Føler jo at jeg får skylt av meg godt for det.

Skrevet

Ikke greit, synes jeg.

Det er meningen man skal dusje og vaske seg uten badetøy før man går i bassenget. Men svinete er vel ikke et begrep jeg ville brukt. Håper da virkelig at folk ikke går i svømmebassenget for å vaske seg!

Skrevet

GRUNNEN til at man skal dusje uten klær er veldig enkel! Det må tilsettes ekstremt mye klor i bassengvannet for å holde bakterienivået nede.

Desto flere bakterier i vannet, desto mer klor tilsettes. Mange barn kan ikke ha badetimer/gå på fritidsbading akkurat pga dette. Huden deres tåler ikke kloren, og de blir tørr. barn med atopisk eksem, allergi og astma er spesielt plaget.

Det tar seriøst TO MINUTTER å bidra til at det er et sunnere miljø i bassenget. Jeg fødte for et halvt år siden. Har tidenes hengemage og strekkmerker overalt, men dusjer fordet!

Skjerpings!

Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Synes ikke det er greit.

Det er en grunn til at man skal dusje hele kroppen før man går ut i bassenget. Jeg tar alltid på meg badetøyet i garderoben (slik at jeg slipper å gå naken til dusjen), men tar det av meg igjen når jeg kommer inn i dusjen.

Skrevet

Ikke greit, veldig ekkelt om du spør meg. Satt litt på spissen; sett at ei dame er plaga med utflod, og dusjer med badetøy på, vasker seg ikke nedentil før hun drar uti vannet. Så kommer du og skal svømme, man svelger faktisk en del vann, tenk på hva som flyter rundt i vannet liksom. Ja, klor tar knekken på bakterier, men det er faktisk likevel ufattelig ekkelt.

Skal jo vaske vekk svette, døde hudceller osv før man går uti bassenget. Også viktig å vaske håret synes jeg, selv om man har badehette på så er det garantert at løse hår kommer seg ut og i vannet.

Skrevet

Det er ikke greit. Jeg dusjer godt hjemme like før jeg skal i bassenget, og tar på meg badedrakten før jeg dusjer i svømmehallen. De fleste tenker nok at jeg er uhygienisk, de kan jo ikke vite at jeg er nydusjet. Spyler meg gjør jeg jo i tillegg. Jeg tørker meg etter vi har vært i bassenget, og dusjer hjemme. Dette er også fordi minsten stikker av mens jeg prøver å dusje, og det er ikke så greit.

Skrevet

Det det med utflod var søkt. Kvinner har utflod, og den stopper ikke selv om du vasker deg en gang før du går i bassenget. Det renner like herlig fra det guddommelige :)

Men, ja.. altså. Best å dusje uten badetøy, selvfølgelig. Men, jeg gjør det ikke alltid. Noen ganger fordi jeg har vært i dusjen noen timer i forveien og andre ganger fordi jeg glemmer denne "reglen"

Skrevet

Leste en artikkel i Adresseavisen her for litt siden at de som kun dusjer hjemme og de som dusjer med badetøy på forurenser like mye som 50 andre som dusjer i svømmehallen uten badetøy på. Og det er faktisk litt ekkelt å tenke på.

Jeg er ikke så ofte i bassenget, men når jeg er så dusjer jeg som jeg gjør hjemme: Uten klær på.

Skrevet

Hvis det er så stort problem, hvorfor i svarten slenger de ikke opp ti-tolv skillevegger mellom dusjene? Det er litt 1942 å stå som en saueflokk i fellesdusj. Alle pengene de bruker på overdreven bruk av klor hadde sikkert holdt til tusen slike skillevegger. Det hyles og skrikes om personvern hele tiden, men å få vaske musa si i fred, er det ingen som har tenkt på?

Skrevet

Hehe, å dra personvern inn i dette er nå å dra det litt langt ettersom det er ingen som tvinger deg til å benytte svømmehallen og om du vil ha "musa" di i fred så får du holde deg til å dusje hjemme og bade i havet. Og den dagen Norge AS setter opp kamera i din private dusj så kan vi snakke om et trøblete personvern og vernet om privatlivets fred. Inntil da så må du nok, som alle andre, dusje i de dusjene som er og følge de regler som er satt om du ønsker å benytte bassenget.

Det kan da ikke være så vanskelig, voksne som vi er. Eller hur?

Skrevet

Var bare for å sette det på spissen må skjønne =)

Men at det i 2011 ikke skal gå ant å få til litt mer "prøverom" standard i garderobene er for meg ubegripelig. Ville nok vært mange fler som kunne fått glede av å bruke svømmehallene rundt om.

Og nei, det er ikke et problem for meg.(Selv om jeg ikke er fan av å stå naken foran hvermannsen) Men jeg vet det er et problem for mange.

Skrevet

Oi.... Er det der problemet ligger, kanskje!

Huff, er kroppsfikseringen kommet så langt at man ikke engang kan dusje før man går i svømmebassenget? Trist.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg dusjer med badedrakt på. Jeg er ikke noe vakkert syn i badedrakt, og enda mindre vakkert er det når jeg står naken. Så nei, med mindre de har egne dusjer til alle, så dusjer jeg med badedrakt

Skrevet

Jeg synes det er ekkelt. Det er en grunn til at man skal dusje uten badetøy på. Din skit alene utgjør kanskje ikke så veldig mye, men hvis halvparten eller bare en kvart tenker som deg blir det plutselig veldig mye ekstra dritt i bassenget. Vil man ikke vise seg naken i fellesdusjer får man heller la være å dra på bassenget mener nå jeg.

Skrevet

Er ikke veldig glad for å vise meg naken selvom jeg verken har hengemage eller strekkmerker, men er ikke derfor jeg tar dusjen litt halvveis. Har e lita snuppe som ikke er altfor glad i fellesdusjer og blir redd. Kan ikke bare sette ho fra meg på gulvet heller? Vasker etter beste evne under badetøyet;)

Huden blir også mindre påvirka av kloren når den er ren..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...