Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #1 Skrevet 7. februar 2011 Si meg.. Jeg har prøvd å slutte å røyke nå ca 8 ganger, men jeg har aldri klart å holde lengre enn ca 3 timer.. svak, ja, jeg vet det. Men nå vil jeg bare slutte. Har på en måte virkelig bestemt meg. Har ikke røyka i det hele tatt i dag. Så nå har jeg gått snart 24 timer uten røyk og jeg føler faktisk at dette går veldig bra... men si meg, ER det den første dagen/dagene som er værst, eller blir det værre etter noen uker?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #2 Skrevet 7. februar 2011 Jeg har nå vært røykfri i 6 år, og må ærlig innrømme at jeg fortsatt har lyst på røyk. Spesielt hvis jeg står ute sammen med venninner som røyker... synes det lukter så godt;) Men når det kommer til å slutte synes jeg de første ukene var de tyngste. Rett og slett fordi man er så vant til å ha røyken der, særlig når jeg satt i telefonen eller foran pcen. Men etterhver "glemmer" man den vanen, så slapp av det går bedre med tiden... Og jeg, har nå begynt å snuse... jaja, sånn kan det gå
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #3 Skrevet 7. februar 2011 Jeg syntes det var de første ukene som var verst, så savnet man bare de beste sigarettene (etter måltid, når man er på byen) også glemmer man det etterhvert
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #4 Skrevet 7. februar 2011 Det er nok den første uka eller de 2 første ukene. Jeg hadde røyka i 16 år når jeg slutta, og nå er det over 2 år siden. Går kjempe greit syns jeg. Samboeren min røyker og jeg syns faktisk røyklukt lukter ekkelt nå. Men når jeg har det sagt, så har jeg tatt meg et par røyk når jeg har vært på fest (2-3 ganger siden jeg sluttet)
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #5 Skrevet 7. februar 2011 Hehe, jeg vil vel ikke kalle det å slutte å røyke hvis du har holdt oppe i tre timer...men nå som du ikke har røyket på et døgn begynner du jo å nærme deg noe!! Gratulerer! JA, det er definitivt verst den første uka, det er nå 9 mnd siden jeg sluttet, og JA jeg har av og til lyst på røyk, men det går fint! Det ordner seg faktisk! Jeg prøver heller å tenke på den ekle lukta av de som røyker (for den kjenner du mye bedre når du har holdt oppe en stund), at jeg skal slippe den dårlige samvittigheten, at jeg har gjort noe bra for kroppen min, og kanskje lever noen år ekstra på grunn av det. År som jeg kan kose meg med familien min med. Jeg tenker på alle pengene jeg sparer, og at jeg slipper å stresse med å lage maten sånn og sånn slik at jeg får tid til en røyk før middag, eller å kjøpe inn snus når jeg skal ta fly i mer enn en time. Det er herlig å slippe å stå ute i regn og vind og hutre å fryse, og det er deilig å kunne gå og legge meg når jeg er kjempetrøtt uten å ta en røyk først fordi jeg ellers bare kom til å bli stresset og dermed røyksugen. Stå på! Selv om du har sprukket mange ganger, betyr det ikke at du ikke skal klare det! En gang må bli den første for alt ;-) Du er kjempeflink!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #6 Skrevet 7. februar 2011 Jeg sluttet for tre år siden, og jeg er nok blant de få heldige som klarer det veldig lett og som heller ikke savner røyken etterpå. Jeg har hørt noen si at det er arvelig hvor enkelt det er, noen familier blir mer avhengig av nikotin enn andre. Både min søster og min mor sluttet uten trøbbel de også. Hvordan er det med andre i din familie? Hvis de har klart å holde seg røykfrie så er det stor sjanse for at du greier det også ifølge den teorien. Jeg hadde det egentlig værst den første uka, spesielt i sosiale sammehenger og sammenhenger der jeg var vant til å ta meg en røyk, f.eks etter lunch på jobben. Men etter det gikk det helt fint. Hold ut, dette klarer du!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #7 Skrevet 7. februar 2011 Mannen min sluttet X antall ganger, alt fra to dager til seks mnd, men sprakk hver gang. Ikke engang champix hjalp. Han sluttet da han hadde lest "endelig ikke-røyker", anbefaler deg å lese denne enten før du slutter eller nå når du har slutta;-)
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #8 Skrevet 7. februar 2011 Jeg slutta med den "Endelig ikkerøykerboka", for ni år siden. Det den boka gjør er å avprogrammere deg fra å tro at det er så vanskelig, for det er det faktisk ikke. Jeg hadde røyka i 20 år, og var oppe i 30-40 om dagen.Likevel klarte jeg å slutte på dagen, gikk veldig bra,var i kjempehumør første uka. Har egentlig ikke vært frista i det hele tatt, og nå har det gått 9 år. Jeg var den ingen trodde ville klare å slutte, nå er jeg så ikke-røyker at folk har vondt for å tro at jeg noen gang har røyka. Lykke til, dette klarer du.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #9 Skrevet 7. februar 2011 Jeg brukte også den boken da jeg sluttet å røyke for 6,5 år siden. Syns de første 2-3 ukene var verst, men var ikke aktuelt å feile den gangen siden jeg ville ha barn og det ble ingen prøving før jeg sluttet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå