Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #1 Skrevet 7. februar 2011 Har en gutt på 4 år som nå må ha briller. Han er +3,5 på det ene øyet og +1,0 på det andre. Hvor dårlig ser han egentlig?? Også lurer jeg på, hva slags briller er "kult" på gutter? Runde, firkanta? Legg gjerne ut en link...
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #3 Skrevet 7. februar 2011 håper noen her har litt mer peiling enn meg...
Hufsla Skrevet 7. februar 2011 #4 Skrevet 7. februar 2011 det kommer jo an på hodefasong bl.a, Men dra på en brillerbutikk og prøv flere forskjellige. Min sønn har noen som er firkanta med runde hjørner på et vis... kanskje de er sekskanta? Specsavers er billig og bra :-)
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #5 Skrevet 7. februar 2011 Da ser han ikke så greit på nært hold på det øyet han har +3,5. Antageligvis så sjalter hjernen ut synsinntrykkene fra det dårligste øyet så han kan få lazy eye. Det kuleste på gutter, som på jenter, er briller han kler. Noen kler runde, noen firkanta. Gå til en god brillebutikk ( personlig har jeg dårlig erfaring når det kommer til utvalget i barnebriller hos billigkjedene) så får du hjelp til å finne noen som er passe store og som sitter godt. La han også få velge litt selv, da er sjansen større for at han vil bruke de. Så får man heller som mor bite det i seg at knallrøde briller med spiderman på ikke var det man ville valgt selv ;-) Hilsen mor til en gutt som har brukt briller siden han var 7 mnd,
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #6 Skrevet 7. februar 2011 Tusen takk for svar dere!! Hva er de typiske billigkjedene? Og hvor burde jeg ellers gå? Han får støtte av nav på inntill 400,- for det rundt glasset (?) og nav dekker selve glasset i brillene. Håper virkelig han vil gå med de brillene ja, for legen sa at det var VELDIG viktig at han gikk med de hele tiden... Synes dette er litt skummelt da jeg aldri har vært borti barn med briller egentlig... Høres sikkert heeeelt teit ut men... hi
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #7 Skrevet 7. februar 2011 Da vi kjøpte briller til minstemann, fikk vi låne med oss noen par hjem slik at vi fikk sett hva vi syntes passet best. kjekt!!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #8 Skrevet 7. februar 2011 hmm.. det hørtes jo ikke dumt ut!! Men da var det vel uten styrke? Hvor lang tid tar det å få brillene forresten? Og burde han ha ekstra briller? Mange spørsmål her ja... hi
Hufsla Skrevet 7. februar 2011 #9 Skrevet 7. februar 2011 vi bruker specsavers og er veldig fornøyd. Brillene der er så rimelige at du får faktisk dekket de i sin helhet. (det rundt glassene heter innfatning :-)) Du får nok ikke dekket et ekstra brillepar til han, men på specsavers får du to for en, så da har du ekstra. Du må betale for ripebehandling i tillegg på det evt ekstraparet. Du kan også få (betale for) solbriller. Tror vi fikk våre etter en ukes tid kanskje? Lenge siden sist vi kjøpte... Ikke forvent at han umddelbart skal elske brillene, ikke alle gjør det. Ta det llitt etter litt, si han må ha briller for å få se tv, bli lest for etc.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #10 Skrevet 7. februar 2011 Takk dere Nå føler jeg meg litt klokere! I morra er det ut for å se på briller! hi
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2011 #11 Skrevet 8. februar 2011 Hej jenta min har haft briller sen juni 2010, har nettop bytta glas til +7 på vä och +8,5 på höger. Har lazy eye så hun bruker lapp också. Fick mange tips av venner och ögeleger att det var bedre å legge litt penger på brillerna. Gick till en super optiker (litt dyrere) och kjöpte först en billigare brille runt 1200 kr men dattern min likte de ej, satt ej bra. Så gick tillbake för att anpasse dem men de sa att en annan brille hade vart bettre. Så jag ende opp å kjöpe den nestan dyrase brillen i butiken 2400kr men de sitter så bra. Er lette, kan ikke gå sönder och tro mej det har vart verd varenda krona annars hade jag nog fått köpte nye briller flere ganger. Nu var det tur att vi trengte justere opp styrken så vi fick bytta glas för de var så repiga. Sats på ordentlige briller du, och det er kjempegöy å pröve i butiken
Verbena Skrevet 8. februar 2011 #12 Skrevet 8. februar 2011 Legg litt penger i brillene. Det er noe som gutten skal bruke hver eneste dag og da er det veldig greit at HAN liker de. Jeg har selv en kjempe aktiv gutt på 5,5år som bruker briller. Fikk briller noen månder før han fylte 5år. Har gått kjempe fint hele veien. Vi var veldig beviste på det helt fra starten å snakke MYE om at det er kult med briller. Var å kjøpte nye til han i går og de gleder han seg veldig til kommer. Er noen nye som er kommet nå(ifølge de på synsam) som har bøyelige stenger(de bak ørene) sånn at de kan brettes og snurres og alt mulig uten at brillene blir ødelagte. SUPERT for aktive unger. Litt dyre, men hva gjør vel det så lenge ungen er fornøyd og bruker brillene! Vil også anbefale deg brilleforsikring, billig og greit å ha når uhellet er ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå