Gå til innhold

kjenner alle liv i veke 12, 13?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

er sjølv andregangs, er i veke 17+2, men kan ikkje sei eg kjenner liv tydelig...men syns det er so mangen som kjenner liv allerede i veke 12?!! andre som ikkje kjente noko før etter 17 og videre? og evt når? :) husker ikkje heilt når eg kjente i forje svangerskap..uff ein glømmer vist fort...sjølv om de berre er 2 år sidan...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke jeg i hvert fall. Er i uke 18 og først nå de siste par dagene har jeg kjent helt tydelig sparking i magen. Det var omtrent på denne tiden jeg begynte å kjenne det med nr 1 også.

Skrevet

Ikke jeg i hvert fall. Er i uke 18 og først nå de siste par dagene har jeg kjent helt tydelig sparking i magen. Det var omtrent på denne tiden jeg begynte å kjenne det med nr 1 også.

Skrevet

Nei, jeg kjenner det fra uke 20, tidligst uke 18.

Skrevet

ok :) fint å høyre at det ikjke berre er eg..fostera er jo små i veke 12, var på ul i veke 13 sjølv, da var fosteret ca 7 cm..rart igrunn at dei skal kunne sparke so ein kjenner det når de er so små...

Skrevet

Hvis man tenker at luft i magen (som ofte følger med graviditet), er liv, så ja...

Men noe tegn fra babyen har jeg ikke kjent enda. Er 15 uker i morgen.

Sist kjente jeg første tegn i uke 17 så var det ikke noe mer før uke 20.

Forventer ikke å kjenne noe på noen uker enda.

Skrevet

enig! skal til jordmor i morra, tenkte faktisk å høyre om korleis det er mulig å kjenne noko so tidlig..eg sjønner det faktisk ikkje..men det går jo sikkert da sidan det er soo mangen som gjere det...truur eg kjente de med 1 mann i veke 18..men er ikkje sikker, gleder meg vertfall veldig til eg får livstegn fra lille vennen i magen :)

Skrevet

jeg er tredjegangs og 17+2, kjenner ingenting enda. Med nummer 2 kjente jeg liv litt før jeg rundet 17 uker. :) Tror ikke det er "normen" å kjenne liv i uke 12, men vi hører jo gjerne om dem pga at de annonseres flittig her inne. :)

Skrevet

Jeg er også inni min 17 uke, kjenner ingenting,.... Kjennte det i uke 20 med de andre to svangerskapene... Synes også det høres rart ut at det går an, men det må være noen aktive beibier som klare å sparke fra seg slik an man kjenner det faktisk ned i uke 10 har jeg sett noen skrive... Men vi er jo forskjellige, så det kan nok stemme...

Skrevet

jeg kjente det ca 17+4, er nå 23+2 og junior sparker med hender og føtter. merkelig herlig følelse :) er førstegangs

Skrevet

heilt ned i veke 10?? hehe..uff nei det kan ikkje gå an..

ÅÅååå eg gleda meg veldig veldig til å kjenne noke:)

Skrevet

Jeg kalte det i en annen tråd for vardøger, når de kjenner liv allerde ved 10 og 12 uker. :)

(vardøger er et begrep for å høre/merke noe FØR det kommer)

Tipper jeg fornærmer en hel drøss, men jeg har svært vanskelig for å tro at det virkelig er babyen de kjenner, siden det er så ørlite og med masse plass der inne!

Men det er mye som skjer i mageregionen i oppstarten og såklart kjenner man ekstra nøye etter på alt sammen.

Jeg kjente det rundt uke 17 og 18 denne gangen også, og det er mitt fjerde svangerskap. :)

Skrevet

Det er like normalt å kjenne liv tidlig som sent i svangerskapet. Og bare fordi man ikke har kjent det selv tidlig, synes jeg det er provoserende å antyde at det ikke går an. Jeg var ikke i tvil med nr to når jeg kjente liv i uke 12, og fra uke 15 kjente jeg det daglig. Uke 17 sparket han så hardt at samboer kunne kjenne det utenpå magen. Jeg har selv vært fasinert over hvor tidlig dette var. Med nr en kjente jeg det fra uke 17, da med foranliggende morkake (noe som også er tidlig). Jeg blir motsatt overrasket over dem som nesten ikke kjenner liv i uke 22, da min mage hoppet rundt som bare det da. Men det e vel bare å innse først som sist at babyene våre er forskjellige i styrke og aktivitet, og vi gravide er vel også forskjellige fysisk i hvordan vi føler bevegelsene.

Skrevet

14+4, kjenner tydelige bevegelser, men ikke hver dag . Ikke spark, men bevegelser. Når den driver på som verst kan jeg faktisk kjenne det utenpå magen. Andregangs. Stor sjans for tvillinger i familien, så begynner å lure på om det er to der.

Så å kjenne liv tidlig er fullt mulig. Kommer jo an på hvor man har morkake, hvordan livmor er osv også.

Første gangen kjente jeg tydelig liv 15+6.

Skrevet

Er nesten 50 % av oss som har foranliggende morkake og da er det ikke vanlig å kjenne liv før uke 20-22 fikk jeg høre. Og i ukeinfoen her inne på bim står det at man ikke nødvendigvis kjenner liv hver dag før uke 27, og ikke skal bli bekymra av den grunn.

Skrevet

Var i uke 20 jeg tror jeg, før det ble noe schwung på sparkinga denne gangen. Hadde jo følt noe en stund, men klart definerte spark først da. Har morkaka foran, så den virker som støtdemper og dermed blir det mindre trykk når det sparkes og vanskeligere å kjenne noe.

Skrevet

Vi kjenner ting inne i kroppen forskjellig. Jeg kjenner når jeg har eggløsning, noen ganger er det skikkelig vondt, andre ganger kjenner jeg det bare. Det må da vel være ganske opplagt at vi kjenner bevegelse til forskjellige tider og?!

Jeg vil ikke si at det ikke er mulig å kjenne bevegelse i uke 13, jeg tror jeg kjenner bevegelse nå, men jeg er ikke helt sikker. Gleder meg til jeg er helt sikker på at det er bevegelse jeg kjenner :)

Skrevet

Jeg er 13+1 idag, og har ikke kjent liv. Er min første graviditet, og har hørt at man kan kjenne det senere med den første ;-)

Skrevet

trodde heller ikke det var mulig å kjenne liv så tidlig, men denne ganga er jeg helt sikker på at det er det jeg har kjent nå i ei ukes tid! 12uker idag.. åneida det er laangt fra sparking! beina er jo bare millimeter lange, så d går nok ikke. det er sånne glidende bevegelser, nesten litt creepy. helt ulikt luft som føles skarpere. det var disse jeg begynte å merke i uke 17 med førstemann og baare derfor kjenner jeg dem igjen. ellers hadde jeg aldri gjettet at det var bevegelser. tenker det er når spira spreller rundt, ogfe når jeg har drukket kaldt og spist noe søtt:p

beklager, men dette er jeg sikker på!

Skrevet

i uke 17-18 var eg sikker på at det var babyen!

Samme me nr.1 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...