Gå til innhold

Vurderer dere modningsakupunktur?


kjell sin

Anbefalte innlegg

Dette er mitt første svangerskap og jeg grugleder meg til fødsel. Jordmor nevnte modningsakupunktur for å muligens føde før/ved termin og kanskje lettere fødsel..

Vurderer dere dette? Noen som har noen erfaringer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

jeg skal få "snu" akkupunktur til onsdag, er nesten i uke 36 og baby turner rundt i magen, og har visst ingen planer om å snu seg med det første he he. Sist gang snudde baby seg 4 dager før fødsel.... så det er visst bare slik med mine babyer....

 

Ellers skal jeg teste ut modningsakk i beg av mars, har termin 15/3, og satser på fødsel uten noen form for medisiner/smertelindring. Fødte slik sist, og det var helt ok, selv med 21 timers fødsel og stjernekikker. Håper det går litt færre timer med nr 2 :-)

 

Lykke til, hilsen M

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også prøver det denne gangen. Har termin 12. mars, begynner med det i neste uke.

Fødte også uten smerte lindring forrige gang, noe som gikk greit.

Har et håp om at det vil gjøre fødsel litt lettere/fortere og litt tidligere - gikk 10 dager over sist.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjekket med en klinikk,og de tok 420,- pr behandling, hvis jeg husker rett. Jeg tenker også mye på det, da forrige fødsel var veldig lang (nesten 2 døgn). All nedkorting mottas med takk, for å si det sånn! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta. Er ikke sikker på om det virker (gjorde det sist også, men jeg har alltid født før termin og hatt raske fødsler).

Men, jeg er faktisk så heldig at fastlegen min også er utdannet akupunktør, og da får jeg det gratis som en del av sv.skapskontrollene. Starter nå på fredag. Er da litt over 37 uker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg startet med det i går, (uke 36 nå)håper det hjelper. Gikk 10 dager over sist, uten modningsakupunktur. Så denne gangen skal alt prøves. Jm sa også at det kan korte ned på fødselen, det er jo veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er førstegangsfødende og venter en stor gutt og ble anbefalt akupunktur av legen på Riks for å få "gode, sterke rier". Betaler 390 per time. Hun setter også nåler mot dårlig søvn, ødemer, smerter i håndleddet og bekkenløsning. Vet jo ikke om det hjelper, men kynnerne og nedpresset er alltid sterkere dagene etterpå og jeg sover bedre. Håndleddet er også mye bedre, men bekkenet og ødemene er det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...