Prinsen_til_mamma:) Skrevet 7. februar 2011 #1 Skrevet 7. februar 2011 Er det noen der ute som har noe kjennskap til om man kan få noe hjelp fra nav når man skal etablere seg på nytt? Jeg og min sønn har nettopp kjøpt oss leilighet, å vi mangler kun 2 ting. Det ene er seng til han, å så mangler vi vaskemaskin. Er det noe mulighet til at nav kan dekke disse utgiftene? Å hva heter evnt den sknaden da? Håper noen vet=)
HegeAE Skrevet 7. februar 2011 #2 Skrevet 7. februar 2011 Nei, NAV dekker ikkje slikt. Da må du i såfall gå på sosialkontoret om å få lån til det. Og seng får du kjøpt på Ikea til ein nette sum av kr 400 + madrass i tillegg. Eller du kan kjøpe brukt og. Madrass ville eg ha kjøpt ny.
Gulljente+gullgutt Skrevet 7. februar 2011 #3 Skrevet 7. februar 2011 Du må kontakte sosialdelen av NAV og få sjekket din økonomi. Dersom du har lav inntekt ifht godkjente utgifter så kan du kanskje få hjelp. Men det er litt arbeid om du aldri har vært i kontakt med dem tidligere da du må levere en god del dokumentasjon om inntekter og utgifter. Du får vurdere selv, men tror heller at jeg ville vurdert finn.no, der er det ofte folk vil gi bort eller selge til en billig penge. Tvi tvi
3 nøtter til Askepott Skrevet 7. februar 2011 #4 Skrevet 7. februar 2011 Eg tror eg ler meg ihjel. Du har kjøpt deg leillighet, men har ikke råd til ei simpel seng og en vaskemaskin???? Tror kanskje du bør prioitere pengene dine anderledes for det høres ikke ut som du har råd til å sitte med ett huslån
Prinsen_til_mamma:) Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2011 til hallis.... Før du kan si noe sånt bør du kanskje vite litt er om min situasjon! Når en brått ikke har noe sted å bo, for samboern VALGTE å ta livet sitt, å man må selge huset man trudde skulle være tryggheten der barnet kunne vokse opp, å livet ble snudd på hode over nattan..... man får bo gratis hos foreldrene sine, for å betale restgjeld etter salg, så har vel ikke akkuratt vaske maskin og seng vært det som har vært mest prioritert di siste 2 åra!
3 nøtter til Askepott Skrevet 7. februar 2011 #6 Skrevet 7. februar 2011 Går jo ann å leie møblert leillighet da evnt ta opp 5000 kr ekstra i huslån.
Fødeklar_ja! Skrevet 11. februar 2011 #7 Skrevet 11. februar 2011 Ikke bry dæ om ka ho der Hallais sir, ho e sikkert av den typen som rakke ned på folk! Når æ fikk mæ leilighet for mæ og mine 2 små hadde æ veldig lite, og da søkte æ etter etableringsstønad fra Nav. Og det fikk æ, men e ca 8 uke behandlingstid da.. Æ råde dæ til å søke økonomisk stønad hos sosialen, da går det raskere og du e jo omtrent garantert hjelp Til Hallais, æ vil no heler gratulere HI for å ha fått kjøpt sæ lelilighet, for ho betale i hvertfall ned på sitt EGET lån i stedet for å betale på andre sine lån Æ leie foreløpig, men gjett om æ glede mæ til å kunne betale ned på mitt eget huslån!! Lykke til HI, håpe du får både seng til prinsen og vaskemaskin snart
Trultemora er presseklar!! Skrevet 11. februar 2011 #8 Skrevet 11. februar 2011 Sjekk på finn.no! Der er det en side som heter Gis Bort Der gis det bort både senger og vaskemaskiner!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå