Gå til innhold

Liker ikke svigermora mi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker ikke svigermor.Hun er selvopptatt,humørsyk og falsk.Er bare hyggelig når hun selv har lyst. Hun bor heldigvis 15 timer unna.Hennes største hobby er hunder og hester. og jaktEn hobby vi ikke deler.Har sikkert 18 hunder.Men de har ikke oppdragelse noen av dem.Bare hopper og knurrer.Hun tror selv at hun har skikkelig peiling på hundedressur.Ser meg ikke enig der.Er nærmest redd for hundene hennes.

Mannen min ønsker å ta med sønnen vår til henne i vinterferien.

Men jeg nekter.Han er 4 år.Og forstår ikke om en hund er snill eller sint.Derfor er jeg redd for at han skal komme borti en ulykke med hundene.Svigermor synes det er geit at han leker/går bort til hundene alene.Mens hun sitter å tar en kaffekopp eller et glass vin og ser på.

Det synes ikke jeg.Og det har jeg også sagt fra til henne.Men fikk ingen forståelse. Da jeg sa til henne at hunden ikke adlydet henne,mente hun at det var fordi hun hadde tatt seg et glass vin og dette merket hunden.og da ville den ikke høre på henne like sterkt som ellers.Bør jeg la mannen min dra til hu med sønnen vår??Eller kan jeg nekte min mann dette??

Er jeg urimelig?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

har du sett at de har hørt på henne når hun ikke har drukket? Og i tilfelle, hører de da?

Jeg skulle nemlig ut med hunden til svigerinna mi en kveld etter vi hadde drukket noen glass vin, og han var veeeeeeldig skeptisk. Og han er så lydig at han tilogmed gjør alt fremmede sier..

Men ut over det, så tror jeg at jeg ville møtt litt mer forståelse for det med hundene før jeg slapp barna mine dit, ja...

Skrevet

Jeg synes ikke du kan nekte din mann å ta med sønnen sin til sin mor. Men du kan snakke med han om det du er bekymret for, og forhåpentligvis vil mannen din følge med gutten når han er sammen med hundene. Han er vel en oppegående mann, selvom hans mor kanskje ikke følger så godt med.

Skrevet

Synes ikke du kan nekte han å ta med deg sønnen sin til moren sin..det blir litt feil. Men du kan jo nevne det for han at du ikke er så trygg på di bikjene og at moren hans drikker forran sønnen din.

uansett om eierene er trygge på hunden sin,burde de ikke la et barn være alene med hundene uansett hvor dresserte de er...de er råvdyr og det kan skje uforutsette ting.

Skrevet

Barn og hunder skal ikke være sammen uten tilsyn. Det er ganske mange ekspertuttalelser du kan bruke, bare google det litt. Du får tegne et skikkelig skremmebilde for mannen din slik at han forstår alvoret. Selvsagt kan du ikke nekte mannen din å ta med sin sønn til moren. Barnet hører like mye til i hans familie som i din uansett om du liker dem eller ikke. Dessverre! Jeg hadde ikke vært komfortabel med det med hundene jeg heller, hvis det er noen trøst...

Gjest 5 andre
Skrevet

Men mannen din er vel tilstede for å passe på? Jeg synes det er urimelig at ikke far og sønnesønn kan besøke henne. Du må jo anta at din man tar like godt vare på gutten som deg.

Skrevet

Jeg ser for meg at mannen min fort kan ta en tur til slalombakken/afterski el,mens sønnen vår blir hjemme med farmor og hundene...Og da vet man jo ikke hva som kan skje...

Skrevet

Har mannen din hjerne? I så fall skjønner han vel at hans interesser kan han gå etter når sønnens er ivaretatt, les han ser at han kan stole på moren sin mtp hundene og barnebarn.

Du kan ikke nekte mannen å ta med ungen på familiebesøk, han har like stor rett som du (hva ville du sagt hvis han nektet DEG å besøke DIN mor?)

Skrevet

Problemet er at min mann er på "lag"med moren sin.

Det viste seg da vi besøkte henne i sommer.Hunden står i en slags inngjerding.Uten tak.Så den kan lett hoppe over hvis den vil.Den kan ikke gå løs rundt,Da den er såpass vill/hissig.

Sønnen vår ville bort til hunden..Å kose med den gjennom gjerde.Jeg sa OK.men da må en av dere bli med han bort.Vil ikke han skal stikke armen inn til den.Men ingen ville bli med.Fikk til svar at_Det går så fint,Det klarer han._

" vær så snill å bli med han da"!!!hvisket jeg til mannen min.Men han nektet.Han Sa at jeg skulle roe meg ned.

Skrevet

Du må bare stå på! Forsøk å forklar igjen og igjen.

Er det en grunn til at du ikke kan ha han i ferien? Eller ikke kan være med?

Jeg forstår veldig godt hvordan du har det. Det har tatt meg 7 år å få min mann til å komme over på "mitt" lag.

Skrevet

Ok, da mangler han hjerne. For meg er det helt klart at små barn og hunder ikke har noe med hverandre å gjøre, spesielt ikke når de ikke kjenner hverandre. Finnes nok tilfeller der den snille bikkja har bitt barn.

Tror jeg hadde heller ikke vært begeistrert å la de 2 dra, men syns fremdeles det er vanskelig å nekte.

Skrevet

Svogeren min har en hund som han forguder over alt på jord. Den er lydig, snill, veldressert, ja egentlig alt man kan ønske seg i en hund. Ser ikke på svogeren min som en forsiktig type, men barna mine får omtrent ikke være i nærheten av hunden uten at han står ved siden av. Og dette er en hund han stoler 99% på, men der er en siste prosent, man kan aldri stole på en hund, ihvertfall ikke med barn.

Skrevet

Nei,jeg får tenke litt på hva jeg gjør.

Har ikke lyst til å bli med på ferie dit heller.Koster ca 2500 per pers i flybiletter.

Hun bor i fjellheimen,med kun 1 matbutikk i mils omkrets..Det eneste som er å finne på der er å være ute og fiske osv...Så føler ikke at jeg har noe der å gjøre..Dessuten har jeg en liten baby på 4 mnd.

Vet ikke om det hadde hjulpet om jeg hadde blitt med heller.Hundene er jo der uansett.Og når værken min egen mann eller svigermor vil høre på meg når d gjelder hundeproblemet,så er det nok ikke vits i at jeg er der.Mannen min tør liksom ikke si i mot mora si,selv om han ikke vil innrømme det.Han er vant til at hun har siste ordet...

Takk for tips og råd foresten jenter=)))

Skrevet

Å herregud grøss og gru... selvfølgelig kan du nekte han det, når mannen din nekter å samarbeide med deg og opptrer UANSVARLIG!!

Jeg blir så sjokkert over de svarene du får her - OMGIVELSENE til barnet er så viktig, og da både mann og svigermor er likegyldige i forholdet mellom barn og hundene. Helt for jævlig at du må kjempe om dette alene.

Er så lei av at alle voksne som er i familie skal ta hensyn til hverandres behov mht barn, det er jo faktisk BARNAS SIKKERHET OG OMSORG vi voksne skal ta ansvar for!!!!!!!

Hadde ikke vært rart hvis mannen din hadde nektet deg hvis moren din hadde hatt så mange hunder og oppført seg slik.

Ikke la deg tråkke på, dette må ordnes opp i.

Skrevet

Hvis det faktisk er så ille som du sier her; Mannen din viser ingen samarbeidsvilje eller forståelseog drar i slalombakken fremfor å være med sønnen deres og svigermor drikker kaffe/vin mens sønnen din løper rundt med dårlig oppdratt hunder?! Nei da ville jeg ikke latt dem dra. Evt ville jeg prøvd å legge godvilja til, tatt med babyen og blitt med.

Når det er sagt; at svigerfamilien ikke har samme interesser som deg må være greit. Jeg har ingen felles interesser med min svigerfamilie heller og de er gode mennesker.

Skrevet

takk for svar.Deilig å få litt medhold=)

Hadde jeg visst åssen svigermor jeg fikk,veit jeg ikke om jeg hadde giftet meg inn i den familien..

Tar sin tid får man virkelig merker hvordan folk er..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...