Gå til innhold

Bare jeg som syns dette er en smule irriterende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en veninne av meg, hun jobbet ikke gjennom svangerskapet sitt! å jobber ikke nå, barnet hennes er snart 2 år gammel! Hun og barnefaren gikk ifra hverandre året etter at h*n ble født! de har ungen hver sin uke, å han tar ungen med på ting selv om det ikke er hans uke osv!

men fikk vite her om dagen at hun har fått avlastning en dag i uka til ungen! Den uka ho har han!

men da tenke jeg som så, kor i F i lille finger er jenta sliten??? ho jobbe ikke, har ungen anna hver uka, å klage på at ho kjede sæ å savne han hele den uka han e borte!.. Han går også i barnehagen!..

syns heller ho burde få seg en jobb, jobbe 7,5 tima 5 daga i uka! å så da kan ho jo si at ho e sliten! Det er tross alt vi som jobbe å e skatte betalera, som gjør der mulig før ho å sitte hjemme!

kjenne bare at jeg blir meget irritert over holdningen til dagen "unge mødre"! NU drar jeg ikke alle under samme kam, siden det er mange som jobber for pengene sine! men tenke på dem som sitter hjemme dag ut og dag inn! Orker ikke å løfte en finger for å få seg en jobb!

Mange kommer nok inn i en ond sikrel å finner ut at det er tunkt å bryte utav den! men når du er 23 år gammel å nesten ikke har jobbet en dag i ditt liv! burde det gå opp et lite lys før dæ. Hvertfall når man e fresk å rask å det e ingen ting som tilsir at du ikke kan jobbe! Å den største unnskyldninga æ høre e, "ja men har søkt på jobb men får ikke noe"! E men engsajert nok får man seg jobb! dette vet nok alle som har en jobb i dag!!

hilsen en irritert sjel i dag, ikke bare dette som irriterer meg i dag! men kan jo ikke skrive en helt roman her heller! hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner veldig godt at dette irriterer deg, jeg hadde blitt gal av å omgås sånne mennesker.

Når det er sagt så har jeg heldigvis ikke slike venninner, har nok såpass lite til felles med mennesker med slike holdninger så det er ikke naturlig med noe vennskap.

Skrevet

Men vet du om denne venninnen f.eks er syk? Det er ikke alle sykdommer som vises utenpå vet du.

Du høres i grunnen bare smålig og sjalu ut, og hvert fall ikke som en venninne..

Skrevet

Kanskje hun er syk?

Er hun ikke det synes jeg hun er lat.

Jeg ville spurt om hun søker jobb / vurderer utdanning.

Skrevet

Hvordan får hun penger da?Os?I så fall forstår jeg at du er irritert, men jeg kjenner ikke situasjonen, det kan jo være hun sliter med psyken f.eks.

Jeg jobber heller ikke forøvrig, har ulønnet permisjon. Hvis noen tror jeg snylter så får de nå bare tro det, selv om det irriterer meg om jeg tenker etter. Men jeg eier et aksjeselskap som håver inn penger aakkurat nå. Jeg gidder ikke jobbe når pengene detter inn uansett...Men trygd hadde vært uaktuelt i min situasjon altså.

Skrevet

Jeg blir i hvert fall irritert av alle utropstegnene dine.

Og jeg synes det er trist for deg at du orker å bruke så mye energi på å irritere deg over hvordan andre har det, hva de gjør eller ikke gjør. Virker som du er mest opptatt av hun skal være sliten, at hun må jobbe for å bli sliten slik du og alle andre er.

Selv ville jeg ikke orket å ha det som henne, mennesker har det som regel ikke godt når de er passive hele dagen, vi trenger aktivitet og sosial kontakt i form av kollegaer, og følelsen av at man kan skille mellom arbeid og fritid.

Skrevet

Vel har sterk dyskelsi så ja skriver av og til mange utropstegn, men det har nu svarte meg ingen ting med innlegget mitt å gjøre har det??

vet at ho ikke har noe sykdomma som gjør at ho ikke kan jobbe! har til og med hjople henne å fått en helgejobb mens hun gikk gravid, men denne sa hun opp etter at hun fikk ungen! Er på ingen måte sjalu på henne, før kunne ikke ha tenkt meg i mine villeste drømmen å ha sotte på det viset hun gjør!

skal selv ha en unge snart, å har jobbet gjennom hele svangerskapet! Å vil selv si at jeg har en god jobb moral, siden jeg har har jobb siden jeg var 13 år gammel å har forsynt meg selv med penger! Jeg skjønner at noen ikke han jobbe siden de har "problemer" eller "sykdommer"

Men de som går på NAV å får penger siden de ikke orker å jobbe, har de peiling på kor disse pengene faktisk kommer ifra?

har kjent denne jenta siden jeg selv var liten, vi har vært gode venner i mange år! Så vet godt til grunnen om hvofor hun ikke jobber! å det er denne "grunnen" hun har som irriterer vettet at meg!

Skrevet

"venninne"?

Man får ikke avlasning uten god grunn. Jeg tror hun har en god grunn, og at du er sjalu. Og smålig.

Skrevet

Har oppmuntret henne til å utdanne seg og søke jobb! men hun orker ikke en gang å møte opp på NAV. De har sånne møter om hvordan å få henne ut i arbeid! De betaler bostøtte og mesteparten av barnehage regningen hennes. i tillegg til at hun får andre penger, men hun vil ikke si hvor mye hun får!

men alle disse pengene hun får, som NAV betaler ut! kommer jo ifra skattebetalerede sine lommer!

men dette orker hun ikke å mæte opp på! det blir også et lite irritasjons moment når denne personen sitte store deler av tiden å klager til deg om hvor mye hun kjeder seg på dagene!

Jeg sir som tidligere, skjønner at noen faktisk ikke kan jobbe! men de som er frisk og rask nok til dette! burde få rompa opp av sofan å gjøre noe for samfunnet sitt!!

Skrevet

Hun får avlastning siden hun er alene mor! å i den kommunen vi bor i, er det veldig lett å få avlastning for de som søker om det!

siden de har et veldig godt avlasnings program her! som jeg selv har jobbet for..

Skrevet

Det kan jo være at hun er deprimert men ikke orker å snakke om det til deg?

Skrevet

Lurer på hvorfor Hi for så mye pepper. Er dere selv sjalu, på denne venninnen hennes?? Skulle ønske dere selv var i den situsajonen??

Jeg kunne ikke tenkt meg å være i den situsjonen. Hadde ikke orket. Hvorfor så vanskelig for å tro, at det kanskje er en sannhet i det HI sier? Det er helt sikkert, at det finnes MANGE i dag, som er som den venninnen til HI.

Skrevet

Hvis hun har 50/50 omsorg er hun ikke alenmor... Tror ikke på deg, lyser bare sjalusi lang vei.

Skrevet

Har du fortalt henne det du skriver her da? Er du en god venn forteller du det du tenker om situasjonen hennes, og ikke legger ut om det her på DiB.

Skrevet

Hvorfor blir man kalt for sjalu hver gang man påpeker urettferdigheten i det at noen mennesker kan gå hjemme og dasse dag ut og dag inn, kun fordi man er alenemor/alenefar? Og at vi andre som jobber og sliter og får hjula til å gå rundt, finansierer denne latskapen?

Os er en dusteordning, det skjønner alle som klarer å tenke litt. Det er INGEN grunn til at ikke friske alenemødre skal kunne jobbe når unga har blitt et år, på lik linje med alle andre.

Skrevet

"Jeg har dysleksi så jeg må skrive mange utropstegn".

Dette var dagens altså:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...