Margarita -- Skrevet 7. februar 2011 #1 Skrevet 7. februar 2011 Har siden i går hatt så vondt i det ene brystet, i går tenkte jeg bare at det var melkespreng, siden det var hardt før eg ammet, men siden har det vært "slapt" som vanlig, men veldig ømt på ene siden. Ingen harde kuler eller noe, bare skikkelig ømt... Hvis det er tette melkeganger, blir det vell hardt? Jeg har massert brystet når hun ammer, men er like vondt enda... Huff, hva er dette? Og når hun ammer det andre brystet, gjør det vonde sinnsykt vondt!
enits40 Skrevet 7. februar 2011 #2 Skrevet 7. februar 2011 Hei, jeg aner ikke om det jeg hadde var det samme som det du har nå, men jeg opplevde også en veldig ømhet i det ene brystet - skikkelig vondt, som om det skulle være blodutredelser der. Klarte nesten ikke ligge på den siden og var vondt bare jeg kom litt borti! Ble virkelig engstelig. Heldigvis gikk det over etter noen dager, og jeg fant ikke ut hva det skyldtes, men tror kanskje det kom av at jeg hadde vært ganske sprengt og masserte litt for hardt for å få bort kuler på den siden (masserte mens baby sugde, men muligens for hardt lrno?)... Håper uansett det blir raskt bedre for deg også, hvis ikke får du kanskje høre med lege? Det er noen som sier at sopp kan gi smerter, kan det være det? Jeg har dessverre ingen peiling, men ønsker deg i alle fall lykke til!!
kinaputten Skrevet 7. februar 2011 #3 Skrevet 7. februar 2011 jeg hadde det sånn i starten og tenkte det var sopp. Det var det ikke, fikk beskjed om at det nok bare var utdrivnings refleksen som fikk det til å bli ømt. Gikk over etter et par uker når melka hadde stabilisert seg. Dette var rundt da han var 4 uker.
Mellirs ♂ '10 Skrevet 7. februar 2011 #4 Skrevet 7. februar 2011 Jeg hadde det også slik for noen mnd. siden, først på ene brystet og så på det andre noen uker senere. Var sikker på at jeg begynte å få brystbetennelse eller noe, så første gangen jeg opplevde dette så ammet jeg myyye. Gikk over etter noen dager, uten at jeg gjorde noe annet enn å amme. Neste gang så ammet jeg som normalt, og da gikk det også over etter et par dager. Hadde jeg vært deg så hadde jeg ikke brydd meg med mindre det fortsatt gjør like vondt om ca. 3 dager. Det er vondt, men går over!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå