Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #1 Skrevet 7. februar 2011 anmeldelse dersom opplysningene viser seg og ikke stemme, kan jeg virkelig risikere det?? Har jo jo bare kommet med et tips som jeg mener de bør sjekke ut, ikke noe annet.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #2 Skrevet 7. februar 2011 Ja det vil jeg tro de kan hvis du melder fra om ting til arbeidsgiver som du ikke vet sikkert stemmer
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #3 Skrevet 7. februar 2011 Hvordan kan du lir truet med anmeldelse om du var anonym? Da vet de vel ikke hvem du er eller ?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #4 Skrevet 7. februar 2011 Hvis det kan falle tilbake på deg selv, kan det vel ikke akkurat kalles et anonymt tips. Ikke kan du straffes hvis du ber de undersøke en sak, men man skal jo være ytterst forsiktig med å beskylde noen for ting de kanskje ikke har gjort. Siden de vet hvem som har tipset dem, hvordan blir samarbeidet med ledelsen framover da? Siden de er raske med å true om anmeldelse, kan de ikke ha satt pris på "tystingen". Skulle tro at de var takknemlige for lojale arbeidstakere.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #5 Skrevet 7. februar 2011 Altså sendte in et tips fra en anonym mail jeg har opprettet, ba arbeidsgiver om og undersøke dette og fikk da svar tilbake at dersom opplysningene ikke stemte så risikerte jeg anmeldelse. Gjelder økonomisk utroskap, er vel bedre og tipse en gang for mye enn en gang for lite??
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #6 Skrevet 7. februar 2011 Tja, hvis du er sikker på det du ber dem sjekke så har du jo ingenting å frykte. Merkelig av arbeidsgiver å true med anmeldelse, jeg er nesten fristet til å tro at du her retter mistanke mot et menneske du ikke liker for å sette vedkommende i et dårlig lys og at arbeidsgiver gjennomskuer deg.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #7 Skrevet 7. februar 2011 Dette kan jo ikke være et anonymt tips i og med at de truer deg med anmeldelse? De må jo på en eller annen måte vite hvem du er? Regner med at det er hold i tipset ditt, at du kan komme med noe konkret eller bevis? En skal trå utrolig varsomt for å beskylde personer for ting som en kanskje bare har mistanke om..... Hvis det ikke er noe hold i anklagen din og de vet hvem som har tipset, kan personen gå til anmeldelse. En kan ødelegge både forhold på arbeidsplassen og i værste fall hele karrieren til en person med slike uttalelser. Men regner med at du har ditt på det tørre og at det er hold i tipset ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå