Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #1 Skrevet 7. februar 2011 Jeg er fast ansatt i et privat firma. Fødselspermisjonen min endte i begynnelsen av januar, og deretter har jeg hatt ulønnet permisjon frem til 1.februar. Jeg har altså jobbet én uke nå, og idag har jeg vært hjemme fra jobb (pga magesjau og spysyke.) Har jeg rett til å bruke egenmelding, eller kan arbeidsgiver trekke meg i lønn for denne dagen?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #2 Skrevet 7. februar 2011 Niks, tror du må jobbe 4 uker siden du har hatt ulønnet permisjon..? Taper iallefall noen rettigheter på det, ellers er det vel 2 uker du må ha jobbet for å få egenmelding tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #3 Skrevet 7. februar 2011 Nei du har ikke rett på å bruke egenmelding for denne dagen, dette pga du har hatt ulønnet permisjon i over 2 uker.. Du må da jobbe i 8 uker for å opparbeide deg ny rett på egenmeldinger (4 uker for sykepenger).. Det er nettopp dette som er bakdelen og risikoen ved å ha ulønnet permisjon..
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #4 Skrevet 7. februar 2011 Nei, du har ikke rett på egenmelding og heller ikke sykepenger før du har jobbet deg opp nye rettigheter. Når du har jobbet i en mnd igjen vil du ha rett på sykepenger og når du har jobbet i to mnd kan du begynne å beuke egenmelding igjen. http://www.nhoservice.no/article.php?articleID=274&categoryID=285
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #5 Skrevet 7. februar 2011 Tusen takk for svar. Regnet med det var noen uker "karantene" etter en ulønnet permisjon, ja. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå