Gå til innhold

Tøybleier.. Noen med NEGATIVE erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

-Eller som har valgt å IKKE bruke det? I så fall, hva var grunnen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tro det er et griseri og at det krever en del merarbeid i form av vasking.

Skrevet

Det tok for lang tid å tørke bleiene og all tørkeplassen ble okkupert av digre brettebleier.

Også tøybleier ga eldstemann utslett i stumpen.

Tungvindt når vi skulle ut på tur. Jeg liker ikke å sitte inne og trillet mange, lange turer sommeren vi hadde eldstemann så da ble det mye papirbleier uansett.

Skrevet

Rengjøringen av de får meg til å styre unna. Jeg har nok klesvask jeg altså.

desuten er jo papirbleiene sikrere motlekasje.

Ikke for meg nei. Verden går da tross alt fremover...

Skrevet

Vi prøvde, men fant ut at uten tørketrommel så ville vi trenge veldig mange bleier, for de tok opptil to døgn på å tørke om jeg ikke la dem utover varmekablene på badet, og det var litt upraktisk...

Skrevet

Var veldig innstilt på å få det til og bruker det fortsatt når vi er hjemme + har enkel tilgang på vaskemaskin. Bruker engangs i bhg.

Så vi er nå (gutt 20 mnd nå), på en ca 30-40% tøybleiebruk totalt.

Problemer hos oss:

Fikk en som bæsjet "hele" tiden (10-12 ganger i døgnet de første mnd, og 4-5 ganger i døgnet til han var over året).

Ble lett sår da, så vi vekslet ca 50/50 med papir og tøy. Opplevde at tøybleiene ga mindre lekkasjer, så "bæsj oppover ryggen" unngikk vi med tøy.

Et annet problem: det er så mange modeller osv, så vanskelig å orientere seg og velge. De beste allround vi har funnet; Bum genious og Thirsties duo diaper. De tørker fort, spes BG'en, den andre har et hemp-innlegg som er tregttørkende, men det bruker vi sjeldent.

Ja, det er veldig viktig at det praktiske fungerer, synes ikke det blir så mye ekstra vask - 60 grader hvitt vasker vi rimelig ofte uansett. Bruker ikke tørketrommel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...