Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #1 Skrevet 7. februar 2011 -Eller som har valgt å IKKE bruke det? I så fall, hva var grunnen?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #2 Skrevet 7. februar 2011 Jeg vil tro det er et griseri og at det krever en del merarbeid i form av vasking.
Gjest Skrevet 7. februar 2011 #3 Skrevet 7. februar 2011 Det tok for lang tid å tørke bleiene og all tørkeplassen ble okkupert av digre brettebleier. Også tøybleier ga eldstemann utslett i stumpen. Tungvindt når vi skulle ut på tur. Jeg liker ikke å sitte inne og trillet mange, lange turer sommeren vi hadde eldstemann så da ble det mye papirbleier uansett.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #4 Skrevet 7. februar 2011 Rengjøringen av de får meg til å styre unna. Jeg har nok klesvask jeg altså. desuten er jo papirbleiene sikrere motlekasje. Ikke for meg nei. Verden går da tross alt fremover...
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #5 Skrevet 7. februar 2011 Vi prøvde, men fant ut at uten tørketrommel så ville vi trenge veldig mange bleier, for de tok opptil to døgn på å tørke om jeg ikke la dem utover varmekablene på badet, og det var litt upraktisk...
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #6 Skrevet 7. februar 2011 Var veldig innstilt på å få det til og bruker det fortsatt når vi er hjemme + har enkel tilgang på vaskemaskin. Bruker engangs i bhg. Så vi er nå (gutt 20 mnd nå), på en ca 30-40% tøybleiebruk totalt. Problemer hos oss: Fikk en som bæsjet "hele" tiden (10-12 ganger i døgnet de første mnd, og 4-5 ganger i døgnet til han var over året). Ble lett sår da, så vi vekslet ca 50/50 med papir og tøy. Opplevde at tøybleiene ga mindre lekkasjer, så "bæsj oppover ryggen" unngikk vi med tøy. Et annet problem: det er så mange modeller osv, så vanskelig å orientere seg og velge. De beste allround vi har funnet; Bum genious og Thirsties duo diaper. De tørker fort, spes BG'en, den andre har et hemp-innlegg som er tregttørkende, men det bruker vi sjeldent. Ja, det er veldig viktig at det praktiske fungerer, synes ikke det blir så mye ekstra vask - 60 grader hvitt vasker vi rimelig ofte uansett. Bruker ikke tørketrommel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå