Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 7. februar 2011 #1 Skrevet 7. februar 2011 Har en gutt som er 3 år om 1 mnd. Han både tisser og bæsjer på do. Bleia er som regel tørr om morgenen. Men han går med bleie , så tisser han som regel når vi skifter bleie og når jeg ser han må bæsje så går han på do. Prøvde litt uten bleie, men da tisset han. Så hva ville dere gjordt. Er det bare å kutte ut bleie helt og få noen uhell? Eller vente til litt varmere vær? og trene sånn som vi gjør nå og gå på do. Hva ville dere gjordt?
3småtroll♥ Skrevet 7. februar 2011 #2 Skrevet 7. februar 2011 Så lenge han faktisk tisser og æsjer på do, ville jeg tatt bleien jeg! Snakk med han om det i noen dager (denne uken feks) og ta den bort en helg der dere ikke skal farte så mye;) Må jo klart regne med noen uhell, men etterhvert vil han jo kjenne på opplevelsen av å bli våt i buksa som ikke er noe behagelig, og da heller si fra når han må på do om han er klar da;) Var sånn jeg gjorde med jentene og det gikk helt fint det:) Her har vi en pjokk på 2 år som bli 3 i mai, og han setter vi på do i forbindelse med bleieskift og om morgen og kveld, men han er absolutt ikke klar til å ta av bleien enda..Han slår seg ofte vrang og neter å sitte på do/ potte også, så da får vi bare vente litt:) Han tisser i perioder ofte på do, men bæsje- det gjemmer han seg for å gjøre i bleia gitt:( Her blir det da bleieslutt til sommeren (om jeg får det som jeg vil da) siden han nå faktisk er så oppmerksom på hva han skal at han går og gjemmer seg...
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2011 Takk for svar. Er det min har gjordt også, helt fram til den siste uka nå. Gått å gjemt seg når han skal bæsje, og har prøvd en stund å spørre om han skal gå på do å bæsje. Men ikke vært klar før nå. han er kjempe stolt når han går på do. Så tror ikke det blir så vanskelig. Sier ifra hvis han har mye tiss eller bæsj i bleia, så synes det er ekelt tydeligvis.
Bæibi1+2 Skrevet 7. februar 2011 #4 Skrevet 7. februar 2011 Jeg gjorde et nummer ut av gå å kjøpe truser og boxere til jenta vår. Vi dro etter barnehagen en fredag og ente med et en haug med truser som hun fikk velge selv. Tror jeg aldri har sett henne så stolt som da vi kom hjem og hun fikk prøve de på:-) Det er jo mulig å gå på cafe eller lage bleie-slutt middag også. Det ble mange uhell den første helga og litt i barnehagen de neste ukene men så var hun helt tørr. Det er jo ikke værre enn at man må skifte truse og bukse flere ganger om dagen. Hun hadde tidligere nektet å bæsje på potte men etter en ulykke med bæsj i trusa tror jeg hun syntes det var så ekkelt at da var potta bedre. Vi brukte også klistremerker og snakket mye om det. Vi har ikke sluttet på natta enda for bleiene er som regel veldig våte om morgen så tror ikke hun er helt klar for det. Men hun er bare 2,5år så stresser ikke noe med det. Lykke til! Spill på mestringsfølelsen til de små, den er ganske motiverende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå