Gå til innhold

Hvordan gjør dere det i bursdagsselskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når deres små barn har selskap, hva spiser de? Hvilke (om noen) leker arrangerer dere, og hvor lenge varer det? Lurer på litt av hvert, er det noen som vil komme med erfaringer og synspunkter?

Min datter blir snart 3 år og tenker da å invitere til barneselskap.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hatt barneselskap til min ennå (skal ha for første gang i år), men har vært i noen i løpet av de siste mnd...

Virker som det går mest i pølse med brød ,sjokoladekake eller muffins og gele eller is + hver sin liten pose med noe godteri, ballong og f.eks. klistermerker. Forrige gang vi var i selskap hadde de laget til ett stoooort fat med forskjellig frukt i biter. Det var kjempe flott, barna spiste mer av det enn av pølser og kaker...:) også bruker de å servere enten saft eller brus...:)

I ene selskapet var det skattejakt (hvor det var hver sin liten godtepose i skattekista), det var veldig populært:)

Også var det noen som hadde laget til sånn "fiskespill" (klosser med kryss under noen, så fikk de gevinst når de fisket opp en merket klosse).

I de andre selskapene har barna bare lekt på rommet til bursdagsbarnet og har koset seg likevell, så er nok ikke nødvendig å lage så mye styr ut av det heller (ikke mens de fortsatt er så små iallefall)...:)

Her er det vanlig att det varer i 2 timer... :) Så ikke så veldig lenge, men virker som det er mer enn nok...:) Gutten min har forresten blitt invitert i selskap etter barnehagen noen ganger (fra kl. 17.00- 19.00), det syns jeg var litt stress... og litt seint (blir liksom bare å stå opp om morgenen , gjøre oss klare og dra i barnehagen og på jobb. Hente i barnehagen, hjem og skifte klær og spise noe lite i full fart(for man vet jo ikke sikkert om alle serverer noe annet enn kake;)). Dra i selskap. Hjem igjen og rett i seng)... Så ville heller tatt det tidligere på dag i en helg...;)

Skrevet

Takk for utfyllende svar:-)

Skrevet

jeg har en på 10 og en på 3 år, og har hatt en del barneselskaper!

Nå er det så klart forskjell på 10 og 3 da, men 3 åringen feires på omtrent samme måte som 10 åringen gjorde før!

3 timer, først gaveåpning. Denne pleier vi å organisere, slik at alle ser på åpningen. Deretter mat (pølser er en slager). Frilek et par timer, og kaker (pleier å servere muffins og/eller sjokoladekake) og gele til slutt.

Mange organiserer hele selskapet med bestemte leker, og jeg gjorde det et par år med eldstemann. MEN fikk tilbakemelding på at festen ble mye bedre uten, fordi de heller ville leke fritt! Og det funker. Kanskje ikke så rart, siden hverdagen til de fleste unger er ganske så gjennomorganisert...

Jeg delte også ut godteposer noen år, men har også sluttet med det, for de får så mye annet å spise, så hvorfor skal de få med noe hjem? En "ny" skikk som jeg ikke helt har forstått! :P

!0 åringen har gått over til kveldsfeiring med "gutta". Bursdag i januar, så dette året var det en kjapp gaveåpning først, så et par timer i akebakken før taco, is, pop-corn og brownies til kvelds! :)

Skrevet

Takk til deg også:-)

Er det ikke vanlig å servere is forresten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...