flypapir Skrevet 7. februar 2011 #1 Skrevet 7. februar 2011 Fått brev fra legen min med de siste blodprøveresultatene. Her er det visst manko på både jern, folat og B12... Mon tro om jeg ikke skal ta en tur på apoteket idag. Andre som mangler mye? Hvor lang tid tar det fra man begynner å ta dette til man merker bedring?
Bæibi1+2 Skrevet 7. februar 2011 #2 Skrevet 7. februar 2011 Hadde jernmangel på slutten av forrige svangerskap og det oppdaget de alt for sent så fikk det fikk jeg aldri opp igjen. Men jeg har hørt at mange merker forskjell bare etter noen dager så det er bare å begynne å knaske piller. Dette svangerskapet har jeg vært bevist på at det ikke skal skje igjen og fikk noen tips med at man f.eks bør drikk juice og ikke melk når man spiser for melk kapsler ting inn i magen så det er vanskeligere å ta opp vitaminer. Juice derimot "åpner" opp slik at du lettere får i deg jern fra f.eks leverpostei, brokkoli etc. Sikkert greit for deg å tenke på nå også. Lykke til kuren!
Nr2PåVei<3 Skrevet 7. februar 2011 #3 Skrevet 7. februar 2011 Jeg låg akkurat innafor nederste grense på dette. Og måtte da ta B12 injeksjon 2 ganger i uken i 2 uker og 1 i en uke:p og tok jern og folat i maaange uker men har stoppet nå, og gidder ikke begynne på igjen gikk på antibiotika, og det ble mange tabletter å ta daglig merker ikke noe forskjell.. merket lite at jeg hadde lavt av disse også.. så det bare på blodprosenten som lå på 9,7
Fireblade Skrevet 7. februar 2011 #4 Skrevet 7. februar 2011 Mangler både jern, folat og B12 jeg også. Ferretin lå på seks i slutten av november også har jeg prøvd å spise meg opp med leverpostei, rødbeter, brokkoli etc etc + at jeg har tatt jern inni mellom, men nå fikk jeg akkurat svar på ny prøve før helgen og da hadde den bare stege til 7. Nå som jeg er i permisjon tar jeg jern hver dag i håp om at jeg ikke skal bli helt tappet ved fødselen som nærmer seg. Har termin om 12 dager så jeg har ikke lange tiden å gjøre det på.. I tillegg skal jeg hente resept i dag hos legen for B12 mangel - slapp injeksjoner. Jeg tror formen stiger raskt når man får kommet i gang med riktig tilskudd, jeg føler meg hvertfall mindre anpusten allerede:) Håper det kommer seg raskt for deg også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå