Gå til innhold

Huff, syte, syte, syte


♂ 06+sept.pie = Ferdig!

Anbefalte innlegg

Nå må jeg bare syte skikkelig her så dere er herved advart.

 

I morgen er jeg fullgåtte 8 uker, og de siste 3 ukene har vært et mareritt. Jeg er så forb..... kvalm. Kvalmen kom som kastet på meg i uke 5 og har siden festet sitt jerngrep rundt hele livet mitt føler jeg.

 

Jeg er kvalm døgnet rundt. Jeg våkner om natta og er kvalm, det kjennes ut som konstant fyllesyke. Jeg er nesten konstant sulten, men møkk lei av mat, jeg er kjempe tørst men takler ikke drikke annet enn rød saft eller melk. Jeg har null energi og har mest lyst til å ligge i senga mi den neste måneden i påvente av at jeg skal bli meg selv igjen. Men kan liksom ikke det heller med jobb, mann og barn.

 

Helgene er nesten værst. Da har jeg fri fra jobb og føler meg nesten værre enn når jeg sitter på jobb.

 

Jeg klarer ikke for alt i verden å glede meg over den kommende magen, og tro meg den er ønsket. Jeg har måttet sloss frem beslutningen om ett barn til, og hadde lovet meg selv at når spira satt så skulle jeg i hvertfall ikke klage uansett hvordan formen er. Holder stort sett kjeft hjemme, men i går kom jeg meg ikke ut av pysjen en gang. Føler meg ikke gravid, det føles bare som om jeg betaler for verdens værste fest.

 

Flere som har det sånn? Hvordan kommer dere igjennom dagene? Hvordan holder motet oppe de neste ukene?

 

huff og læll, vet jeg ikke burde klage. Men er så sliiiiten og leeei.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare å klage :) helt greit det :)

Tom for energi jeg også, men er ikke spesielt kvalm... enda ihvertfall... Har mest lyst til å bare ligge på sofaen, jeg er ikke kvalm og bare sånn passelig trøtt, men likevel er kroppen uggen, jeg får ikke helt til å beskrive det, men vil helst bare sove :P

 

Med mitt første barn var jeg sykt trøtt og kvalm på denne tiden, å HÅPER det er/blir annerledes denne gangen, virker sånn til nå men...

 

Er du trønder? Tenkte på den "huff og læll" ;)

Jeg har termin ca 26. sept. ikke helt sikker på termin enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er konstant kvalm jeg også. Det er så utrolig slitsomt!! Vi må bare kjempe oss igjennom de neste ukene, så går det vel over etterhvert.. Har du kjeks liggende ved senga di da? Kan kanskje hjelpe med noe tørr kjeks? Man må bare prøve seg frem på hva som kan hjelpe, selv om ikke NOE frister!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hvordan du har det!Skikkelig uggen selv!Men jeg begynte å ta B vitaminer og det hjalp veldig! Selv om jeg tar multivitaminer så trengte jeg tydligvis litt mer av det!verdt et forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp Hildis, trønder her. Bor på Orkanger. Termin 22. sept.

 

Jeg var ikke spesielt kvalm m nr 1 så denne runden her kom litt brått på. Hadde vel en formening om at svangerskapene skulle bli ganske like til tross for at jeg hører at folk sier at det ofte ikke er tilfelle....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeks ved senga er utprøvd, men funker ikke. Klarer ikke tanken på marie kjeks eller ritz kjeks.... Skikkelig blæh.

 

Gubben skal og få i ingefærkapsler i dag, og krysser fingrene for at det kan være redningen. kanskje B vitaminer er en god ide og ja. Takk for tips. ALT er verdt et forsøk akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Farris og eplejuice skal vist og være bra for kvalmen, det ska jeg prøve i dag, fordi... det tror jeg er godt også :P

 

Nå har jeg sovet i 2,5 time :D må vel virke, late som jeg har gjort noe i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det sånn som deg og det er lov til å syte litt når formen er langt ifra på topp! Fikk kvalme ca rundt uke 6 og nå begynner den å bli skikkelig ille. Kaster heldivis ikke opp, men det er ikke akkurat gøy å gå rundt og føle at man spyr hvert sekund...Våkner om natta og er kvalm, og blir da liggende våken ei god stund og vente på at kvalmen forsvinner. Det er jo veldig morsomt når minstemann våkner alt fra halc seks og utover....Er samtidig veeeldig trøtt, så her hjemme blir det ikke gjort så mye fra min side for å si det sånn. Har jo en liten en på 2 år å, har kjempedårlig samvittighet for at jeg ikke har energi og ork til å værre en god mor for han i disse herlige graviditetstider! Men med han var jeg bare litt småuggen fra uke 7 til uke 10, da forsvant det over natten, så jeg håper det skjer denne gangen også. Er i uke 9 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Som jeg skulle sagt det selv...

Kvalmen kom som ett lyn ifra klar himmel i ca uke 6.

Jeg ble til og med sykemeldt pga kvalmen.

Konstant kvalm hele dagene, men *bank i bordet* er nå i uke 10 og kvalmen har minket betraktelig. Noen dager ikke eksisterende.

Eier fremdeles ikke særlig matlyst og føler spesielt at brødskiver vokser i munnen på meg.

Trøtt er jeg også konstant, setter meg mye ned på arbeid for beinene vil ikke adlyde meg, må spise litt og litt for å holden kvalmen i sjakk.

 

Men var på første svangerskapskontroll på mandag og fikk se lille reka i magen på ul (uten lyd). Har blitt litt mer virkelig nå etter det :)

 

Håper du er bedre nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er flere i samme båt, hvis det er noen trøst. :klem:

Her kom også kvalmen kastet på meg i uke 5, sammen med en helt overveldende trøtthet, og jeg hadde ikke annet valg enn å gå til legen og be om sykemelding. Har vært sykemeldt i fem uker nå, men nå - 11 uker og noen dager, begynner jeg å se land igjen, så fra over helga skal jeg jobbe 50%. Håper det går bra, for jeg blir seriøst smårar av å trø hjemme dagen lang. Nå er jeg bare kvalm innimellom, ikke konstant, og søvnbehovet begynner å normalisere seg. Så det e håp i hengan snøre!

 

Og kjeks, ingefærte, farris&eplejuice og alle sånne kjerringråd, kan kanskje ha snev av virkning første og andre gangen, men så forbinder kroppen min det bare med kvalme, og det får motsatt effekt. Nå kjenner jeg kvalmebølgen kommer bare jeg ser en ritz-pakke. ;)

 

Håper det bedrer seg når du bikker 10 uker, som det gjorde for min del! Hang in there!

 

(Og du, Orkanger er ikke langt fra Trondheim, så hvis du vil henge med oss Trondheimsdamer i Facebook-gruppa vår, må du bare si fra!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...