Gå til innhold

normal fødsel lengde


nytt bøllefrø i okt

Anbefalte innlegg

hva er normal fødsel lengde?? hva er deres på alle?? jeg hadde 10t fra vannet gikk på hun første. og 13 timer fra første rie og til ks. og til slutt 13t med drypp fra vannet gikk på hun siste... vurderer ks på siste mann for vet ikke om jeg orker 13 timer til

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Finnes det noe sånt som "normal fødselslengde"? Jeg brukte 23 timer fra første rie til barnet var ute på nr.1, nr.2 kom 5 timer etter første rie og den tredje var et kapittel for seg selv. Da gikk jeg med rier i et par døgn uten at det skjedde noe særlig. Til slutt måtte fødselen settes igang med modningstablett og etter hvert ble vannet tatt. Da gikk det ca. 7 timer til barnet kom...

Lenke til kommentar

Tror man må kalle det normal fødsel i gåsetegn :) For alt er så individuelt! Min fødsel nr 2, ble kalt "som tatt ut fra boka"...10,5 time fra vannet gikk til snuppa ble født. Ingen dramatikk, medikamenter eller hjelpemidler.

 

Fødsel nr 1 ble heller litt langdryg og slitsom...28 timer fra første ordentlige ri til gutten vår endelig kom. Kunstig fostervannavgang (altså - de stakk hull på fosterhinna) ved 5 cm åpning, epidural og riestimulerende drypp, og sist, men ikke minst: VACUUM - usj...verste av alt! Også masse sying i etterkant.

 

Spennende å se nå da...med nr 3 om snaue (forhåpentligvis) 10 uker :)

 

Lykke til til deg :)

Lenke til kommentar

41 timer fra første rie, hvorav ca 12 timer på føda - jeg kom inn med 7 cm åpning, så fikk beskjed om at dette skulle være snart overstått, men den gang ei! Tror ikke det finnes noe som heter normal fødsel lengde. Veldig individuelt, og helt umulig å forutse...

Håper det går kjappere denne gangen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...