Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 Vi har vært ute på "prøvekjøring" av vogner Jeg liker Brio best, jeg er ikke så høy og synes den er mindre enn Simo og nettere + virker enklere å kjøre. Sambo er høyere og likte Simo godt. Regner dog med at det ender opp med Brio her, de er jo i utgangspunktet ganske "like". MEN, jeg la merke til en ting når vi prøvde. Understellet til Simo og bagene - er det forskjellige modeller? Noen virket som hadde lengre bager, vogna virket milevis lang foran meg. I tillegg hadde noen "bredere" "håndtak" på understellet, altså der man holder... Huff, kanskje vanskelig å forstå hva jeg mener...? Men syns sum sumarum Simo ble svær og ulenkelig, mens det var en Simovogn som virket mindre og nettere... Hjelp? Noen som kan gi meg litt svar? På nettsidne til Simo fant jeg ikke noe om forskjellige understell heller... Eller har jeg oversett noe...?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #3 Skrevet 7. februar 2011 vi valgte brio happy og har ikke angret. passer for både høye og lave "trillere" og er ikke så gyngete i understellet og dermed lettere å forsere fortauskanter mv med. Vi har hatt den i 3 år snart og alle som har trillet den er veldig fornøyde.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #4 Skrevet 7. februar 2011 Det viktigste jeg ville tenkt på er når terminen er. Hvor mye klær, poser, lammeskinn man trenger, skal ha i vogna. Brio vogna er Ekstremt liten bag, så er det en sommer unge er den nok super, men er det høst, vinter eller vår ville jeg annbefalt simo. Jeg er selv fan av kombi vogna (syns duo vogna blir veldig stor). Du kan få flere forskjellige understell til simo vognene, det er det bare å spørre om:) Tenk litt på hvor du ønsker å trille også, for simo vogna kan man trille på alt av underlag. å det er det noen brio vogner som har veldig dårlige dekk.. Hvis mannen/sambo er veldig høy så ikke gå for en veldig lav vogn.. ser bare ufattelig dumt ut. Jeg er selv 1.57 høy og er strålende fornøyd med simo. (Jobber i barnebutikk med vogner, så har en del erfatringer med å høre, sett hva andre har ønsket og hva dem er fornøyd med). Men begge typer vogner er bra.. lønner seg bare å tenke litt praktisk på hvordan man skal bruke det Lykke til
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #5 Skrevet 7. februar 2011 Hade brio happy til min gutt født i desember, gjekk supert med vinterpose gjennom heile sesongen, så er berre tull å sei at det ikkje går! For det veit eg nemmelig går superfint Min sambo er i tillegg 190 høg og syns det gjekk heilt fint å trille den vogna I tillegg er den masse lettare enn simovognene som er alt i fra 16-21kg avhengig av om man bruker sittedel eller bag. Hadde eg hatt valget mellom brio og simo hadde eg glatt valgt brio! pga vekt og utsjåande
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #6 Skrevet 7. februar 2011 11:29 her igjenn, tenkte berre eg skulle legge til at vi hadde gummihjul på vår brio happy og hadde den med oss på skogstura i veldig ulendt terreng og det gjekk kjempe fint Så hjulene er sikkert ikkje dårligare enn simo sine No har eg nettopp motbevist alle poenga til ho over meg her hihi
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #7 Skrevet 7. februar 2011 Såg no eg hadde skreve hade i stede for hadde, e vel best å sei eg er oppmerksom på det før eg blir retta.. Det skal altså stå hadde.. Og så har eg skreve på dialekt, så trenge ikkje prøve å rettskive innlegget
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #8 Skrevet 7. februar 2011 Takk for mange svar Vi har termin i april/mai så det blir vårbarn. Derfor er ikke størrelsen på bagen veldig viktig egentlig, jeg regner heller ikke med å få noen stor baby (har to fra før som var under 3 kg). Vi trenger en vogn som kan brukes både i by og skog og går derfor for store lufthjul tenkte vi. Og god fjæring pga humper på skogsveier etc. Har hunder som skal på tur, så vogna må fylle krava og henge med Da går vi nok for Brio, Simo synes jeg var 3 mil vogn foran meg HI
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #9 Skrevet 7. februar 2011 Då er brio happy god, veldig god fjæring vi hadde som sagt gummihjul då dei ikkje kan punkterast. Var veldig fornøgd med det Har ikkje hatt vogn med lufthjul sjølv, men har ei venninne som har det og ho har ofte punktert hjul, ho anbefala ikkje det. Men det er jo smak og behag
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #10 Skrevet 7. februar 2011 Brio Happy, uten tvil! Endelig er vogn som ser ut til å dekke alle mine behov:) Har hatt utallige vogner, men nå, på baby nr 3, ser det ut til at en vogn holder, hehe. Men-- viktig viktig, kjøp med lufthjul! Simo ser ut, og føles ut som en stor båt og trille...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå