Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 Hun ble singel for et år siden da mannen forlot henne for en annen, og hele sommeren i fjor og helt fram til nå er det festing nesten hver helg, datteren på 10 år er oftere hos besteforeldrene de helgene hun har henne enn hun er hjemme sammen med moren. Det er ikke festing hjemme altså, men hun er ute på byen og elsker å bli sjekket opp.. Hun er over 40 år, og drar med seg menn som er 10-15 år yngre, og skryter SÅÅÅ av det etterpå.. Vi hadde et ganske godt forhold før, men nå føler jeg at hele dama er helt patetisk og nesten litt ekkel.. Redd hun skal få stempel som billig og løs sånn som hun holder på, og er litt bekymret for datteren hennes.. Før var hun ofte her på besøk hos datteren min på samme alder, men nå har jeg ikke sett henne på flere måneder. Kan jeg si noe til naboen om at hun bør tenke litt mer gjennom måten hun oppfører seg på, eller skal bare passe mine egne saker?
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #2 Skrevet 6. februar 2011 Kjenner meg igjen i denne dama, jeg gjorde nøyaktig det samme som henne da det ble slutt mellom meg og bf. Varte vel i et år, ble heldigvis lei av det til slutt. Ut i fra mine erfaringer så ville jeg tro at hun sliter med selvbildet, og at det bli satt pris på av menn (selv om det er fulle menn som bare er ute etter sex) og å drikke og feste gjør at hun akkurat da føler seg bedre. Kanskje hele hverdagen er bedre pga dette. Ironisk nok hadde jeg det faktisk bedre psykisk det året jeg var slik enn det jeg har nå. Men mine barn merka jo ikke så mye av det, jeg var ute de helgene de var hos faren sin. Jeg skjønner at du vil snakke med henne om dette siden du ser det utenfra og er bekymra for dattera. Men siden du omtaler henne som nabo og ikke venninne, virker det ikke helt som dere har nært nok forhold til at dere snakker om slike ting. Dessuten tror jeg du kanskje har fått et litt for dårlig syn på henne til å kunne snakke med henne om dette.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #3 Skrevet 6. februar 2011 Fint at du tenker på dem, men jeg tror ikke at denne mora trenger en oppstrammer, hun trenger heller litt støtte fra noen. Hun orker trolig ikke sitte hjemme med tankene sine og savnet etter mannen, og fester derfor. Om du gidder å invitere henne og datteren på besøk en lørdag kveld for eksempel, hadde det vært god hjelp. Da blir det mer enn bare en anklagende kommentar.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #4 Skrevet 7. februar 2011 Det har jeg tenkt på mange ganger, å invitere dem over på lørdagskvelden for å spise f.eks taco eller noe annet godt, men det har dessverre bare blitt med tanken, men kanskje det er på tide å gjøre noe med det! Tenkte ikke at jeg skulle anklage henne for noe som helst, men føler meg litt dum som bare jatter med når hun forteller om sine eventyr i helgene det hun smører på om hvor deilig det er å være singel.. Personlig tror jeg hun prøver å fremstå som om alt er perfekt av en eller annen grunn, trist at hun ikke kan være ærlig mot meg, vi hadde noen gode samtaler i prosessen da mannen hennes flyttet, og jeg følte at vi kom nærmere hverandre. Men det er nok på tide at jeg bare viser at jeg er her for henne når hun trenger meg! HI
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #5 Skrevet 7. februar 2011 Bare vær der for henne, det er nok det hun trenger mest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå