Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 Hei! Jeg går nå siste året på skolen, for å bli vernepleier, jeg har allerede hatt et fri år - mammapermisjon. Og vurderer nå å dele opp tredje året, da det er veldig mye å gjøre, og jeg kjenner jeg trenger en liten pause. Hvordan vil det bli å få jobb, at jeg har brukt 5 år på en utdanning - som tar 3 år? Jeg har heller ingen er erfaring, så er litt redd for at jeg ikke får jobb, om jeg gjør det slik :-S Noen som har noe tips :-)
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #2 Skrevet 6. februar 2011 Det blir jo i så fall 5 år inkl det faktumet at du fikk barn, så det er jo ikke særlig ille i forhold til å ta det på 3 år. Og om det blir 4 år fordi du tar det på deltid og ikke fordi du har strøket på noe så er jo også det bra. Ikke det å styrke i noen fag er så ille, mange som bruke 4 år på 3 års-utdannelse, og det er folk som ikke har aleneomsorgen for et barn! Når det gjelder jobbmuligheter for vernepleier så vet jeg ikke eksakt hvordan det er, men ville tro at det er lett å få jobb med utdannelse innenfor helse og omsorg. Om du nå tar denne utdanningen på deltid, vil du da ha tid til å være f.eks. støttekontakt ca 2-3 timer en dag i uka? Hvis det er for noen som er utviklingshemmet så vil jo det slå ut positivt på CV-en din og være relevant for utdanningen din. Synes det er bra at du vurderer deltid hvis du merker at det blir mye med heltid nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå