Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 Jeg står litt fast i ei oppgave og konsentrasjonen er på nullpunktet. Hvilken type bedrift er dette? Gardbruker Peder Berg? Hvordan driver disse bøndene da? Jeg har virkelig ikke peiling! Industribedrift? Håndverksbedrift?
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #2 Skrevet 6. februar 2011 Er ikke de selvstendig næringsdrivene som driver en produksjonsbedrift/ næringsmiddel bedrift??? Jeg er faktisk så trøtt at jeg ikke forstår spørsmålet "Hvordan driver disse bøndene da?? Tror jeg skal finne sekken, håper noen kan hjelpe deg litt mer. Natta!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #3 Skrevet 6. februar 2011 Jeg vil nok si at det er en produksjonsbedrift.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #4 Skrevet 6. februar 2011 Hvis spørsmålet er hvilken selskapsform Peder Berg har så er ikke det så godt å si. Jeg driver i jordbruket selv og det varierer hva eierene ønsker. Det vanligste er vel fortsatt enkeltmansforetak, men ans og AS er også vanlig og atter andre forekommer. Noen velger og¨å ha flere selskaper for eksempel et enkeltmansforetak som eiendomsselskap, et AS for jordbruksdriften og et annet AS for for eksempel snøbrøyting. Hva var egentlig spørsmålet?
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #5 Skrevet 6. februar 2011 Spørsmålet er hvilken type bedrift (og selskapsform) "Gardbruker Peder Berg" er. Men jeg tror jeg må følge eksemplet over her og finne senga og heller se mer på oppgavene når jeg er mer våken.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #6 Skrevet 6. februar 2011 Gardbruker Peder Berg er nok et enkeltmannsforetak. Han jobber som selvstendig næringsdrivende om han "bare" er bonde...
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #7 Skrevet 6. februar 2011 Jo, den er jeg med på. Men type bedrift? Altså, handelsbedrift, industribedrift, tjenesteytende bedrift osv.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #9 Skrevet 6. februar 2011 Hvis det gjelder en skoleoppgave synes jeg du skal skrive at han sansynligvis har et enkeltmannsforetak men at det blir mer og mer vanlig med andre selskapsformer. Sansynligvis dreier det seg også om en produksjonsbedrift i jordbruket, men mange i jordbruket driver også med andre ting som snøbrøyting, snekkeroppdrag, sveiser, turisme, tilbud til psykisk utviklingshemmede og mange andre ting. Om "Gårdbruker Peder Berg" er navnet på selskapet kan det også være han driver med noe helt annet. Han kan for eksempel være komiker eller forfatter. Det er umulig å vite uten flere opplysninger. Om oppgaven ikke sier noe mer så fortell hva du mener er mest sansynlig, men vis at du har forstått at dette ikke er noe man kan vite uten flere opplysninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå