Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 Her har vi avtalt å ha klærne felles, siden ungen vokser så fort. BF er veldig nøye med å treffe fra for hver natt han har ungen, men kjøper aldri noe klær til ungen. Familien hans kjøper av og til noe. Han har mye bedre råd enn meg, lurer på om han tjener mer enn det han har sagt til meg og.. Jeg må snu på hver krone omtrent..
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #2 Skrevet 6. februar 2011 Du har sjekka skattelistene og fått NAV til å regne ut bidrag?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #4 Skrevet 7. februar 2011 jeg er ikke HI og har ikke det problemet selv heller da det ikke fins samvær her. Jeg bare lurer på hvordan dette fungerer? Far vil jo få fratrekk for hvor mye samvær han har, noe HI også sier han er nøye på. Er det lagt opp slik at far skal kun betale mat da? Om han har barnet f.eks 40 % blir det jo ikke mye bidrag han skal betale. Om han da ikke kjøper klær faller jo alt på mor. Jeg syns bare det er så rart at det gis så mye fratrekk for f.eks en ekstra natt hos far. Er jo ikke slik at den natten aktomatisk fører til at mor har mindre kostnader.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #5 Skrevet 7. februar 2011 ja bidraget skal dekke ALT. Så mottar du bidrag har du samtidig plikt å sende med klær som barnet trenger under samværet. bidraget minsker etter hvor mange overnattinger samværsforelderen har, dvs utgifter for mat og evt bleier blir trekt fra.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #6 Skrevet 7. februar 2011 Da barnet mitt var fra 0-2 år sendte jeg alltid med bleier, middagsglass osv.Sendte også med våtservietter, salver, kremer osv. Nå er hun 5 år og jeg sender kun med klær.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2011 #7 Skrevet 12. februar 2011 Kan jeg spørre om hvorfor du sendte med mat , salver etc . ? Han får jo fradrag i bidrag når han ar barnet , og det er for at han skal betale for det når han har det ! Jeg blir litt irritert over alenemødre som " ofrer" seg for drittstøvler av fedre ! Vi er jo rettsløse i forhold til de , ang. betaling av bidrag og samvær !
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2011 #8 Skrevet 13. februar 2011 Fordi jeg velger mine kamper med omhu. Jeg orker ikke å legge ut hele historien her, men det var verre ting med han som jeg måtte kjempe imot, så kampen om middagsglass og bleier ble nedprioritert. Jeg måtte bruke kreftene mine på verre problemer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå