Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 Mannen min er røslig og barsk, han har en jobb som har et særs dårlig rykte. På morgen før min siste kontroll i svangerskapet ga hunden min meg den blyleppa. Gynokologen spurte hva som hadde skjedd og jeg forklarte at det var hunden som hadde skallet meg i lek. Fikk følelsen av at dette ikke virket så troverdig, men siden mannen min var der så sa hun ikke noe mer. Morgen jeg skulle på seks ukers kontroll hos samme gynokolog hadde jeg et sammenstøt med hodet til babyen og fikk DEN blyleppa... Møtte opp alene hos gyn, som igjen registrerte en blyleppe og spurte jo selvfølgelig hva som hadde skjedd. Jeg forklarer og hun ser mer og mer oppgitt ut. Under undersøkelsen begynner hun å snakke om vold i hjemmet og konsekvensene det vil få for barnet. Jeg fortalte jo at jeg ikke løy, men til ingen nytte. På tur ut så fikk jeg med meg et hefte om vold i hjemmet og to visitkort jeg kunne kontakte hvis jeg skulle innse at dette ikke var min feil og at jeg fikk det bedre alene. Har du opplevd noe ligende?
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #2 Skrevet 6. februar 2011 Da vi fikk jenta vår så var han ganske sliten (ja, han ja ) og siden hun kom på natta, så dro han hjem med en gang jeg hadde fått mat og egentlig bare ventet på å bli trillet opp på barsel for å sove. Da han kom dagen etterpå, for å hente oss, så blir han stoppet og dama sier "ehh, har du gått feil kanskje? Dette er barselavdelingen det skjønner du". Da måtte han bare le, "ja da har jeg kommet riktig da, samboeren min og datteren min ligger på rommet der nede". Hun ble rimelig flau. Ikke skjønner jeg helt hvorfor hun stoppet han heller, han er 27 år, har som regel litt skjegg og er ganske kraftig. Skjønner uansett ikke hvorfor utseende skal ha noe å si på om man skal besøke noen på barsel eller ikke
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #3 Skrevet 6. februar 2011 Ikke helt det samme da, men kan ikke skjønne at det var for annet enn utseende han ble stoppet i døra for.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #4 Skrevet 6. februar 2011 Haha, det var jo bare skikkelig uflaks da:-)) Har aldri opplevd lignende nei. Men det er jo fint at hun tar tak i det da, det finnes mange kvinner som blir utsatt for vold, bra å reagere en gang for mye enn for lite..Hun skjønner nok tidsnok at det faktisk var uhell Jeg har en mor som er skeptisk da, og som ofte tror det verste om samboeren min ( som er verdens snilleste ) pga ting hun har opplevd med faren min..noe i samme dur.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #5 Skrevet 6. februar 2011 Huff, snakk om ikke å bli trodd! Ikke akkurat det samme her men, jeg og samboeren lekesloss av og til og i sommer gjorde vi dette og jeg langa ut et lite spark og så satte jo han kne inn og dermed forstua jo jeg tåa mi! Hehe, det var satan så vondt! Og litt flaut å ringe legevakta, man kunne høre de ikke trodde på meg!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #6 Skrevet 6. februar 2011 Da mener jeg du har en veldig dyktig lege!!!!!!!!!!!! Ikke alle som tør, men det gjorde hun, så kan du velge hva du gjør meg det! =) Enten om det er sant eller ei! Jeg jobber på krisesenter og vet at det er mange som sier nei, som bare ikk tør! Klem
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #7 Skrevet 6. februar 2011 =) Jeg ville heller ikke trodd deg, bra legen ville prøve å hjelpe. om det ikke er tilfelle, er det jo ikke noe problem? Vær glad for at du går ti len så dyktig lege!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #8 Skrevet 6. februar 2011 Det er jammen meg bedre å reagere en gang for mye en en gang for lite. Honør til legen din.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #9 Skrevet 6. februar 2011 Så bra at det finnes folk der ute som prøver å hjelpe de som blir utsatt for vold i hjemmet. Hun har kanskje opplevd å få pasienter med ødelagt underliv pga voldtekter hjemme og har brosjyrene klare. Da synes jeg det er bedre at hun deler ut en brosjyre for mye enn en for lite.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #10 Skrevet 6. februar 2011 Er veldig glad i gynokologen min hun er en velrenomert og høyt respektert lege. Fortsatte jo å bruke henne så lenge jeg kunne dvs helt til hun ble tilbudt en annen leder stilling. Det som er litt komisk er at selv om mannen min er skikkelig barsk og røff så er han en skikkelig tøffel. Han turte forøvrig ikke å gå ut med meg og blyleppene mine fordi han var redd for at folk skulle annta at han hadde gitt dem til meg. Folk som blir kjent med han påpeker også at han er veldig myk til å se ut til å være så røff... Ialletilfelle så er det bedre med en gang for mye enn en gang forlite. HI.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #11 Skrevet 6. februar 2011 Hvis det VAR mannen din som hadde dengt deg, og du hadde sitti der og skyldt på sammenstøt med hunden, og legen hadde trodd deg og latt deg gå uten noe om og men... vel, da hadde DET vært gærnt og! Folk er da ikke synske, legen din gjorde det helt rette!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #12 Skrevet 7. februar 2011 Du bor ikke tilfeldigvis i Sandnessjøen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå