palomino Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 Hei... jeg trenger noen meninger her: Jeg bruker Cerazette , noenn jeg har gjort i snart 3 år, har ikke hatt mens når jeg har gått på denne og er derfor ikke sikker på åssen syklussen min er lenger.... I november var jeg hos en gynokolog for å sjekke om det er normalt å gå uten menstrasjon og om det kunne være farlig. Fikk da en beroligende forklaring på at det ikke er farlig og at jeg er en av de 20% "heldige" som ikke har blødning. Idet siste har jeg følt meg utrolig trøtt og uopplagt, litt småkvalm/uggen og litt rar smak i munnen og dårlig/varierende appetitt, har også litt halsbrann. Har også fortsatt litt gulaktigmelk i brystene, hvis jeg presser på b.vortene (noe jeg har hatt helt siden jeg sluttet å amme (for 2 år siden). Og jeg som har 2 barn fra før har jo kjent disse symtomene før og da har jeg vært gravid. MEN testen er negativ og symtomene fortsetter.... hva tror dere? Noen som har opplevd det samme? eller har noen råd til meg??
mamma, mini og meg Skrevet 6. februar 2011 #3 Skrevet 6. februar 2011 Hei på deg, Jeg gikk også på Cerazette og hadde ikke mens, men har likevel blitt gravid. Oppdaget det med samme symptomer som deg, trett/uopplagt og kvalm samt vondt i hodet. Har du kun tatt en test? Er det mulig at du kan være gravid men så kort på vei at det ikke slår ut på testen enda? Jeg ville bestilt en legetime og avklart om du kan være gravid og dersom du evt ikke er det vil nok legen gå videre med undersøkelser for å avklare årsaken til symptomene du har. Lykke til )
palomino Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 6. februar 2011 ja jeg har bare tatt en test. Vet liksom ikke når jeg skal ta den, så lenge jeg ikke har noen sykluss å gå etter, hvis du skjønner hva jeg mener... Føler liksom at jeg har de samme symtomene som når jeg var gravid med begge ungene. Hvor langt var du på vei når du oppdaget det?
palomino Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 6. februar 2011 tusen takk for at du svarte....
mamma, mini og meg Skrevet 6. februar 2011 #6 Skrevet 6. februar 2011 Jeg vet faktisk ikke hvor langt jeg er på vei. Skal på ultralyd i morgen for å finne det ut. Jeg tok test med ukeindikator og var 3uker + på den, dvs mer enn 3 uker etter befruktning da jeg fant det ut. Trodde egentlig ikke jeg kunne være gravid, men begynte å få så like symptomer som sist gang at jeg bare måtte ta en test for å avklare at jeg ikke var det, men den var positiv. Jeg hadde vært trett i ca en mnd tror jeg da jeg tok testen, men med en liten på 9 mnd som mener det er morgen kl halv fem, tenkte jeg ikke så mye over akkurat det. Det var faktisk mest hodeverken som gjorde at jeg "la sammen symptomene". Har vært hos fastlegen som kunne fortelle at det faktisk er en del som blir gravide på minipiller og også p piller. Spesielt minipillene skal det jo ikke så mye til med ettersom man fremdeles har eggløsning. Jeg har tatt dem riktig, men kan være kroppen av ulike årsaker ikke alltid får sugd hormonene ordentlig opp... Så nå får jeg se i morgen hvor langt jeg er på vei. Håper bare alt ser bra ut )
palomino Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #7 Skrevet 6. februar 2011 Det blir jo kjempe spennende. Lykke til i morra. Jeg var hos gyn. i novemer og fikk ultralyd som viste at den hinna som Cerazette lager var veldig trygg og derfor har jeg ikke tenkt så mye på det, før jeg nå har hatt disse tegnene....
palomino Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 13. februar 2011 åhhhh.... *sukk*!!!!! Har fortsatt symptomene og faktisk er de blitt forsterket... Tok ny test idag, men den var fortsatt negativ... er det jeg som er på vei til å bli tullete???? Tror jeg ringer legen i morra og bestiller en time...
Trultemora er presseklar!! Skrevet 13. februar 2011 #9 Skrevet 13. februar 2011 Be om å få tatt Hcg-prøve! Da ser man om det finnes Hcg der og om det er økning eller sekning f.eks!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå