Gå til innhold

Er Mountain Buggy urban Jungle verdt prisen? Barnevogn i Sverige?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vært på min første rekogniseringsrunde mtp barnevogn. Fått anbefalt mountain buggy av noen venninner, men den er jo veldig dyr. Noen som har erfaring med denne? Ønsker gjerne også å få vite om negative ting..

 

Lurer også på om noen har erfaring med å kjøpe barnevogn i sverige? Gjerne tips om butikker også! Hvor mye sparer man?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har to positive ting å si om vognen: den er fantastisk god å trille, og ryggen er lett å justere opp og ned.

Bortsett fra dette så likte jeg den ikke noe særlig.

 

Til en baby (6mnd og oppover) syns jeg vogna var alt for åpen, og det ble kavette når mini mista smokken og jeg måtte stoppe opp å lete den frem. Mini ble også veldig urolig av å ikke se meg, så da var vel egentlig vogna håpløs for min del.

Jeg prøvde også vogna til en to åring. Det passet den litt bedre til, men jeg savnet den greia som henger fra bumperen og ned på setet. Syns det var upraktisk å måtte ta av og på selen når han ville gå litt og sitte litt.

 

Selene på vogna må også demonteres for å få i pose.

 

Jeg ville heller gått for teutonia sin trehjuling, den har vendbar sittedel, er lunere, har hånd brems, kan brukes uten sele, og det er mye lettere å få vinterpose oppi den.

 

Dette er selvfølgelig en smaksak!!!

Og Mb'en har som sagt en helt unik trillekomfort (en av de bedre jeg har prøvd) , men det ble ikke godt nok for meg.

 

Går du inn på kopbarnvagn.no kan du sammenligne norsk og svensk pris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, må bare svare på dette. Har skrevet litt i en annen tråd som jeg kopierer inn her.

 

 

Jeg har følgende erfaring med Mountain Buggy Urban Jungle 2010-modellen:

 

- Blir kjempelang sammenlagt, tar hele bagasjerommet i VW Passat stasjonsvogn

- Veldig baktung når man bruker sportsdelen. Har alltid med noen bokser med NAN, en termos og litt diverse i stellebagen, og det er tydeligvis litt for mye...

- Uuutrolig liten bag som babyen vokser fort ut av. Gutten min var for stor for bagen når han var 4 mnd., men syntes han var litt for liten til å ligge i sportsdelen.

- Ikke regulerbart fotbrett

- Vanskelig å tre selene i hullene på posen

- Regntrekket tar utrolig stor plass, vanskelig å få ned i den posen som følger med

- Følte at den lille gutten min "druknet" litt nede i vognen når regntrekket var på, vanskelig å se han

- Handlekurven kunne vært større

 

Utrolig god vogn å trille da, men det er mere negativt enn positivt å si om den. Kjøpte den for ca. 6.000 NOK inkl. mva. på babyjungle.nl, så skal ikke klage. Har solgt den nå for omtrent det samme..

 

Lykke til!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...