Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 Lurer på om noen har erfaring med termometer som kan brukes i øret? Er det like nøyaktig som det man bruker i rompa? Har nemlig en datter som får hysterisk anfall når vi forsøker å ta tempen. Så det kan vi bare glemme!
Gjest Skrevet 6. februar 2011 #2 Skrevet 6. februar 2011 Vi har ett pannetermometer kjøpt på apoteket... Ikke det grann ubehag for de små.. veldig kjekt.
BlåBlå Skrevet 6. februar 2011 #3 Skrevet 6. februar 2011 Vi har et øretermometer fra Nordica. kostet over 500 kr, og er rundt og lite. MEN det fungerer ikke i det hele tatt Målte jr nå som er kokvarm med feber, og det viste 36,7 grader. Så meg selv som er firsk som en fisk og det viste 36,5. Har prøvd flere ganger det siste året, men får ikke noe fornuftig ut av det. Minsten blir målt i rumpa, og eldste synser vi på.
Mamma'n til Thias Skrevet 6. februar 2011 #4 Skrevet 6. februar 2011 Jeg ønsket å kjøpe øretermometer, men ble anbefalt et pannetermometer. Jeg bruker det når han sover, men har etter et par tilfeller hvor den har målt feil, kommet frem til at vanlig termometer er det beste.
Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 6. februar 2011 #5 Skrevet 6. februar 2011 Takk for svar alle sammen! Har alltid tatt tempen i rompa, men i dag fikk hun helt noia. Kanskje sår i rompa ettersom hun har hatt feber og diare i en uke? Men har mistanke om at det kan bli veldig vanskelig å ta tempen der igjen ved en senere anledning. Jeg har faktisk aldri hørt om pannetermometer, så skal sjekke ut det. Får nesten høre litt på apoteket om hva de anbefaler.
olla Skrevet 6. februar 2011 #6 Skrevet 6. februar 2011 vi har et øretermometer kjøpt for 400 kr på clas ohlson. Vi er veldig fornøyd!! Etter en omgang feber på 2 uker, fikk vi testet det skikkelig. Ble litt usikker og sjekket på meg selv da jeg fikk feber, og det viste 0,2 i forskjell fra det som jeg stappa i baken, altså ganske likt. Nå er det å måle feber en lek, før har det vært et styr med gråt og spark.
sillyfilly og Olivia Skrevet 7. februar 2011 #7 Skrevet 7. februar 2011 Øre termometer kan vise opptil 2 grader feil i tempen. Så NEI det er ikke like bra. Anbefaler å måle i endetarmen. Men når det er litt vanskelig kan du måle feks under tunga eller armen. Ikke helt nøyaktig den heller, men bedre enn øret. Pannetermometer har ikke alltid virket som det skal. Ihvertfall ikke den som vi fører på vårt apotek. Fått endel reklamasjoner på den.
♥lykkelig 2 barns mamma♥ Skrevet 7. februar 2011 #8 Skrevet 7. februar 2011 KJØP PANNETERMOMETER Anbefaler på det sterkeste.. Du måler bare tempen ved å holde inn en knapp mot pannen, er ikke i nærheten av barnet.. I helgen hadde begge mine barn feber og den er helt suveren. Før jeg la meg målte jeg den uten å måtte vekke de.. Den koster 600,- men verdt alle kronene i forhold til hyl og vræl ved å måle tempen i rompa..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå