Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 Hvordan er det å ha tre barn i forhold til to barn? Min mann maser om å få ett barn til, min datter går rundt og ønsker seg en lillesøster og min sønn ønsker seg en lillebror. Alle maser. Men jeg føler at det holder med disse to. Nå begynner å de å bli litt store og mer selvstendig og det er deilig. Godt å kunne sitte ned og slappe av, det vil jeg ikke kunne gjøre på flere år med en ny baby. For jeg vet at om det blir en baby til så er det jeg som må ta mesteparten av bleieskift, mating og alt det der. Det frister når jeg ser en liten baby, men det frister ikke med alt arbeidet som følger med en baby. Men er likevel redd for at jeg vil angre om 10-15 på at jeg ikke fikk ett barn til. Jeg er og nå over 30 år og bør vel ikke vente så alt for lenge.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #2 Skrevet 6. februar 2011 Vil bare si at det er stoor forskjell på 2 og 3...alt blir mer mas og man må planlegge alt mye bedre.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #3 Skrevet 6. februar 2011 Huff... Det er det jeg er redd for. Dette er jaggu ett vanskelig valg. Ikke noe enkelt når mannen min bare går og maser. Spør nesten hver dag om jeg ikke bare kan slutte med p-pillene nå... HI
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #5 Skrevet 6. februar 2011 Jeg har kun 2 stk. Men ett par venniner har nå fått 3. De er mye mer travelt enn 2 barn og alt må planlegges bedre. Og når ungene dine når begynner å bli store så hvorfor gå igjennom babytid og alt det stresset igjen bare fordi mannen og barna maser?! Og særlig om det er du som tar det meste av steller osv, da synes jeg ikke det er rikitg av din mann å mase. Har 2 barn og det holder i massevis. De har et søsken, og jeg mannen min passer på 1 barn hver når vi er på ferie, mye bedre oversikt da. Og alt kan planlegges bedre. Er også mye letter å få barnevakt med 2 barn. Hvem vil ha 3 stk samtidigs? For all del, ditt valg. Men...og du vet aldri hva slags barn du får, kan være et barn med kolikk osv...
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #6 Skrevet 6. februar 2011 Jeg har tre barn, eldste var 4 da minste ble født. Vi har en meget hektisk hverdag, men jeg synes egentlig ikke det er mer slitsomt med tre enn med to... Skal innrømme at jeg enkelte dager holder på å bli gal av sutring og krangling, men angrer ikke på nr.3 Og vi har det for det meste veldig kos
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #7 Skrevet 6. februar 2011 Vi har tre barn. Mannen og jeg er litt uenig. Han syns det er veldig mye mer å ha tre barn kontra da vi hadde to. Jeg for min del syns det var mest overgang fra en til to. Det å kjenne på ubehaget når en baby gråter, men så kan du ikke ta den opp fordi storebror på to år trenger hjelp til for eks bleiskift. Måtte begynne å planlegge mer. Det å dra ut med to barn måtte passe i forhold til sovetider til dem begge, og for ikke å snakke om spisetider. Han største hadde jo vanlige måltider, mens babyen måtte ammes, mates og gjerne bleieskift i tilegg. Da nr tre kom, var jeg jo vant til dette. Og mine var 3 og 1 år da lillesøster kom. Nå ble vi uplanlagt gravid med nr fire, og nå føler jeg vel sånn som deg. Hadde sett frem til at ungene skulle bli mer selvstendig. Er ikke sånn supermotivert til å få en til - enda- må bli det innen sommeren da:)
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #8 Skrevet 6. februar 2011 Nå har jeg 5 da, men har jo gått fra 2-3 en gang Jeg synst ikke det var noe mer pes eller stress å gå fra 2-3. Mine var 4 og 7 da vi fikk nr 3. Men det har jo noe med innstilling å gjøre, og hva en selv ønsker. Klart det blir ork med ett barn til dersom en ikke ønsker seg ett barn til. ¨Så det hel bunner jo egentlig i om du ønsker det, også bør jo mannen hjelpe til da siden det er han som ønsker dette
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #9 Skrevet 6. februar 2011 det er helt fantastisk å ha 3 barn. Jeg har 3 veldig tette. En 3,5 årin og tvillinger på 1,5 år. Det var veldig slitsomt når tvillingene var bittesmå. Da hadde vi plutselg 3 barn som krevde oss veldig, men den situasjonen kommer jo ikke du i nå. Jeg synes du skal gå for det. Men forlang litt av din man da. I alle fall siden han maser slik på deg.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #10 Skrevet 6. februar 2011 Jeg har tre barn. Synes egentlig ikke det var så stor forskjell på 3 og 2, synes forskjellen var størst på 2 og 1. Da jeg hadde et barn hadde jeg fortsatt fritid, mens da jeg fikk tid var det bare fritid etter at barna har lagt seg, noe som ikke forandrer seg med nr 3. Har ingen forventning om tid for meg selv før etter barna har lagt seg nå. MEn så skal det sies at jeg ønsker meg nr 4 nå....så jeg er nok over middels opptatt av / glad i barn.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #11 Skrevet 6. februar 2011 Vi har to tette med 14 mnd mellomrom, og tror vi har vært gjennom ildprøven allerede. Nå venter vi nr 3 og da vil minsten være 2,5 år. Akkurat nå er vi inne i den "verste" småbarnsperioden, og har minimalt med fritid allerede. derfor tenker vi at det blir ikke så stor forandring fra det vi har nå, men noe mere jobb. Den største omveltningen var fra 0 til 1 barn. Men nå flytter vi da også nærmere ressursene, slik at vi får litt avlastning. Tror det kommer til å gå heeelt fint. Vi bare gleder oss, og jeg har en stor ro inne i meg.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #12 Skrevet 6. februar 2011 vel jeg må si at det er en stooor overgang fra 2-3 , men det er kanskje fordi det er 11mnd mellom min 2 og 3...men nå som minsten er snart 3 år går det egentlig ganske greit! venter nå nr.4 og regner med det også kommer til å bli en stoor overgang men får t det som det kommer...og jeg har jo selv valgt å få dem så tett så skal nok overleve det=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå