LinnisR83 Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 Nå begynner jeg å få panikk. Så mange mnd jeg har ventet på denne dagen, og nå føler jeg meg ikke klar i det heletatt! Noen tobarnsmødre som vil fortelle hvordan overgangen er? Og noen tips til hvordan jeg kan få en god overgang for lillegutt på 2.5 år? Jeg har, av en eller annen grunn, virkelig dårlig samvittighet for sønnen min. Akkurat som om jeg tar vekk tiden vi skulle hatt sammen uten en baby til i huset, men samtidig vil han få noe så flott som en søster, noe jeg aldri fikk oppleve før i voksen alder. Dog to brødre. Hvordan tenkte du før du ble 2barnsmor? Hvordan var dine forventninger til førstemann og deg selv? Ble det slik du trodde? Hva gjorde du for å ikke "glemme" storesøster/storebror oppi amming, soving, pleie osv? Gi meg alt av info! Sprekker av nervøsitet og tanker her!
Sessan <3 apriljente Skrevet 6. februar 2011 #2 Skrevet 6. februar 2011 Jeg skjønner akkurat hva du mener venter barn nr 2 selv, men storebror har blitt 5 år allerede. Så han er jo mye eldre enn din prins Det kan helt sikkert bli en god del sjalusi over å ha fått noen som skal dele oppmerksomheten til mamma og pappa. Jeg har sagt til alle rundt meg at gi først oppmerksomhet osv til førstemann, før de begynner med babyen. Tror det er viktig å ha dem med til å prøve å "hjelpe" oss jeg, som å hente litt klær og være med på badingen osv. Jeg og sambo er veldig enige på at vi skal bruke veldig mye tid på storebror når babyen kommer, bytte på å gjøre forskjellige ting med han mens den andre partneren har babyen. Sånn at ikke bare jeg skal sitte med babyen. Det skal bli en prøvelse men det går helt sikkert bra skal du se de er jo såå flinke til å tilpasse seg forandringer. Og tenk så mye fint de får ut av hverandre når de blir eldre! Klem
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 7. februar 2011 #3 Skrevet 7. februar 2011 Lyst til å svare deg jeg allikevel om jeg ikke hører til her inne lengre. Må sjekke av og til hvem som har født vettu:) Jeg fikk gutten min for litt over 3 uker siden og har ei jente på 22 mnd fra før. Trodde det skulle blir MYE sjalusi og trass. Men har ikke opplevd noenting! Første dagen var litt slitsomt når vi hentet henne i bhg fordi hun ikke hadde spist noe særlig på 4 dager pga hun savnet oss. Pluss at hun ikke sov hele den dagen. Da ble det mye hylgrining. Skjønte liksom ikke noe for hun hylgrein når hun ikke kunne holde han mer og når vi gikk i et annet rom med han. Men etter den dagen har alt gått strålende. Du får nok mye tid til nr 1 allikevel om nr 2 har kommet for babyen sover så mye så Vi har også fokusert på at vi ikke skal snakke om babyen med mindre hun nevner han først. Og hun går visst å prater om han hele tiden i bhg. hehe. Skifter også bleie på de samtidig på stellebordet, kler på de sammen osv. Hun elsker lillebroren sin og har aldri vært hardhendt med han. Tvert imot faktisk, går og nusser og koser på han til han er våt i håret Hjalp på at jeg sendte bilder og filmer av han fra barsel sånn at mor mi kunne forberede jenta vår litt mer og forklare at det er babyen vår og det er lillebroren hennes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå