anitra Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 jeg har en visdomstann nede som er ondt.går over når tar smertestillende,men kommer tilbake når den slutter funker. har borret før men d kjennes ikke ut som hjalp så da er d vel eneste utvei. tannlegen ville trekke den gangen å,men jeg torde ikke så da prøvde han borre. Jeg må bare si at jeg er livredd. angst for at d gjør vondt likevel om har bedøvelse,redd de må skære osv.. skikkelig angst:( den er kommet opp på den ene siden mot kinnet men den ligger mer nærme tannkjøttet på den andre siden. greier liksom ikke se for meg hvordan man ska få tak i den med en tann.. Huff håper noen som har gjort dette kan fortelle litt...
Pigalopp:-) Skrevet 6. februar 2011 #2 Skrevet 6. februar 2011 Har både trukket og operert ut visdomstenner - og jeg grudde meg veldig for jeg hadde aldri trukket en tann før! Det var ikkenoe problem i det hele tatt, gjorde ikke vondt. Det hender de må dra litt for å få den ut, men kjente ikke noe smerte :-) Siste gang tok de faktisk ut begge to på den ene siden på en gang. Jeg ville heller bekymret meg for regninga ;-) Lykke til - det går bra! :-)
lille frø, mor til to Skrevet 6. februar 2011 #3 Skrevet 6. februar 2011 Jeg bør kanskje ikke svare her. For meg var det nesten like vondt å trekke visdomstannen som å føde. Tannlegen måtte ut å gråte, hun ville gi seg, men kom inn igjen og fikk til slutt ut tannen. Tok 2 timer. Hun traff nærven i kinnet, så jeg er helt nummen i kinnet enda. Det er nå 5-6 år siden. Men jeg var visst bare litt uheldig. Det går sikkert helt fint for alle andre.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 6. februar 2011 #4 Skrevet 6. februar 2011 Jeg har sånn ca verdens verste tannlegeskrekk etter en stygg episode av tanntrekking hos en tannlege da jeg var 7 år.... (melketenner kan ikke ha rot... neiiiiida.....), men jeg var nødt til å bite i den jækla sure sitronen her for snart 3 år siden og få fjerna ei visdomstann..... :/ Den måtte opereres ut da det var så sykt betent bak der... Men jeg hadde verdens beste tannlege som greidde å roe meg ned... Han satt et par sprøytestikk og etter kort kort tid så kjente jeg ingenting der nede.. Han fjerna tanna iløpet av bare et par minutter og jeg kjente abolutt ingenting!! Nå så venter jeg bare på det skal komme inn lønn igjen, for jeg er nødt til å ta med den sykt store tannlegeskrekken min til en annen tannlege og få fjerna ei anna visdomstann som har gitt meg helt syke smerter til tider.... :/ (ca 1/3 av tanna er borte......).. men må bare.. for dette takler jeg ikke lengre...
Millamor - 77 Skrevet 7. februar 2011 #5 Skrevet 7. februar 2011 Skjønner ikke hva poenget er med å svare henne, når du forteller den kjipe historien. Er vel ikke sånne opplevelser man trenger høre om da. Går som regel kjempe bra å trekke visdomstenner. Husk ispose på kinnet etterpå, så slipper du å bli så hoven; ) Lykke til.
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 7. februar 2011 #6 Skrevet 7. februar 2011 Jeg har også tannlegeskrekk og jeg skulle borre i min ene visdomstann. Tannlegen sa at den var egentlig ikke noe vits å ha og jeg ville bare få flere hull der. Han foreslo å trekke den og jeg fikk hysterisk anfall. Så ble jeg med på det, fikk bedøvelse og 1-2-3 så var den ute. Da foreslo jeg at han kunne gjøre det med alle de andre tennene også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå