Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 Er det noe treningsutstyr som kan hjelpe meg å få bort magen?
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #2 Skrevet 6. februar 2011 Er det løshud etter fødsel eller valker fra fett du vil ha bort? Løshud er vanskeligere, når du har trent og spist deg ned til en lav fettprrosent og det fortsatt henger hud der, kan det være operasjon som er eneste mulighet. Er det fett gjelder følgende; Kombinasjon av kondisjonstrening/fettforbrenning, muskeltrening og rett kosthold. Tren gjerne muskeltrening for hele kroppen, da dette er suveren fettforbrenning i tillegg til å stramme opp kroppen og gjøre leddene dine sterkere. Da gjelder det å finne apparater og øvelser som gir deg jevn trening over hele kroppen, og fokuser spesielt på store muskelgrupper som rumpe, lår og rygg. Ønsker du spesielt fokus på mage finnes det ulike varianter av sit-ups og mange øvelser for kjernemuskulatur innebærer magemusklene. Noe svettetrning vil også forskynde fettforbrenningen. Personlig hater jeg jogging og aerobics, men går i terrenget og er på spinning. Her er regel nummer en å finne noe du trives med og holde seg til det. Gjerne variere mellom to eller flere typer. Mage-kosthold går først og fremst ut på å holde igang fordøyelsen. -Rikelig med fiber (grønne erter, kokte/tørkede bønner, strimlet kål, blomkål, brokkoli, stangselleri, gulrot, sellerirot, rødbeter, asparges, rugbrød) -Riktig type fett (avocado, fisk, olivenolje, oliven, nøtter, mandler, linfrø, pinjekjerner) -Gode proteinkilder (laks, egg, tunfisk, reker, krabbe, kylling, sild, ansjos, bønner) - Minimer raske karbohydrater (pasta, ris, poteter - de treger fordøyelsen og fremmer luftdannelse og øker fettmengden på magen).
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #4 Skrevet 6. februar 2011 Så hvis man har litt hengehud neders på magen, så hjelper ikke trening? Hvor ille skal det være for å få det dekt?
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #5 Skrevet 6. februar 2011 Hvis du vil ha det dekket av det offentlige bør du nok har god heng.. Vet om ei som prøvde å få det dekket men legen sa nei. Hjalp ikke å sutre om dårlig selvbilde heller. (Hun hadde 2 cm heng, hud mot hud.) Hvis du er så heldig at du blir godkjent må du regne med å stå på venteliste. Kanskje i flere år. Kanskje like greit å bruke feriepengene på operasjon? Supplere med kredittkort som klinikkene tilbyr på operasjoner, hvis feriepengene ikke holder?
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #6 Skrevet 6. februar 2011 Jeg har ganske mye heng men får det ikke dekket fordi jeg ikke har problemer med fukt og soppinfeksjoner mellom. Selv om kirurgen anbefalte at jeg betalte det selv. Så her spares det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå