Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 Først vil jeg si gratulerer så mye med nesten vel overstått svangerskap. Du kan glede deg til resten:-) Vel, selve fødselen er et pæs, men resten er utrolig bra. Drit i hva andre måtte mene og ikke mene om deg og din familie. Du har sikkert, som meg og mange andre kvinner, skjønt at for mange kvinner så er det enormt viktig å sette andre kvinner på plass. Her skal man ikke komme å gjøre ting annerledes og skal man gjøre noe "utenom det vanlige" så skal man ha en forbanna god grunn, må vite. Det holder ikke å si "nei, jeg ammer ikke" og "her skal far ha hele permisjonen" for da ser de på deg som om du er galen og de revurderer din evne som mor for en kan da umulig være en god mor når man gjør på det viset. Det er en for alle og alle for en og som mamme skal man opptre i flokk. Man skal gjøre som de andre og er man uheldig og blir mor for første gang (de fleste blir tilsynelatende andregangsmor med en gang ettersom kortidsminnet er ikke-eksisterende fra den gang de selv ble mor for første gang) så får man virkelig høre det og det er en viktig paragraf i mamma-reglene: "Man skal alltid sette en førstegangs-mamma på plass for hun vet ikke hva hun gjør". En førstegangs-mamma er er ikke-tenkende vesen, må vite. Jeg må bare riste på hodet av alle tuppehønene som mener så mye og mangt om andre mødre og deres valg. Håper du også ler av dem og med det ønsker jeg deg masse lykke til med baby, jobb, visning og alt du måtte drive med. (ps. økologisk kaffe smaker høgg;) Hilsen Kristin
Gjest Skrevet 6. februar 2011 #4 Skrevet 6. februar 2011 Ha ha, kan tenke meg at mange sutrer over at hun ikke tar et år fri:P Hun klarer sikkert å finne ut av ting selv
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #5 Skrevet 6. februar 2011 Jeg vet ikke hvem Fam er, men dette brevet ser ut til passe de fleste:-)
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #7 Skrevet 6. februar 2011 Jeg ønsker henne all mulig lykke, og håper at hun får en fødsel som gjør at hun er på beina etter en uke...
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #8 Skrevet 6. februar 2011 Ettersom hun jobber hjemme så er hun nok helt sikkert det. Jeg var på bena igjen rett etter fødsel, reiste hjem samme dag og var i full sving dagen etter. Det er ikke alle som trenger uker for å komme seg igjen.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #9 Skrevet 6. februar 2011 Jeg kjenner Fam veldig godt.Og hun er ei sprek dame, så jeg har ingen tvil om at hvis fødselen hennes går bra og alt er vel med begge to etterpå, så er hun tilbake på jobb etter ei uke. Både hun og kjæresten har meget ressurssterke familier som kommer til å være der å hjelpe dem mens hun må jobbe med kolleksjonene sine. Lykkke til Fam )
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #10 Skrevet 6. februar 2011 Tenker ikke noe som helst om hennes evt ferdigheter som mor når den tid kommer, men jeg må jo trekke litt på smilebåndet av at tydeligvis tror det bare er å poppe ut ungen og hive seg tilbake på jobb. Får håpe det går sånn for henne, men mange er jo veldig slitne etter graviditet og fødsel og har nok med seg selv og barnet i lange tider etterpå. Men, men... Lykke til Fam
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #11 Skrevet 6. februar 2011 Jeg ønsker henne all mulig lykke, og håper at hun får en fødsel som gjør at hun er på beina etter en uke...
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #12 Skrevet 6. februar 2011 Økoligisk kaffe smaker ikke høgg, da har du i så fall prøvd feil type.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #13 Skrevet 6. februar 2011 Så flott at hun har ett stort nettverk. Jeg tenker allikevel at det er litt mye å kreve av kroppen og hodet at man skal være i sving 7 dager etter en så stor påkjenning som både graviditet og fødsel er. Barseltiden er også en påkjenning i seg selv, med alle hormonene som skal justere seg. At man har lyst og vil er ikke alltid det samme som at det går. Jeg var også veltrent og sprek og hadde et problemfritt svangerskap, men var allikevel sengeliggende i 5 døgn etter et komplisert katastrofekeisersnitt. Etter 10 dager kunne jeg gå nesten oppreist, så det er ikke alltid ting blir som man vil. Men jeg håper jo inderlig at alt går bra med Fam og babyen, og at hun ikke lar ambisjonene overstyre det kroppen forteller henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå