*bolla pinnsvin* Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 Mannen min og jeg gikk fra hverandre i 2010. Han har såkalt vanlig samvær (annenhver helg og en gang i uka). Jeg har fått stødnad til barnetilsyn av kommunen. Hvordan blir det da med foreldrefradraget ifht skatt? Regner med det er jeg som skal ha det? Men hva med det jeg har fått i stødnader, det må vel redusere fradraget mitt? Er det noen som skjønner hva jeg mener?
elskerlivet Skrevet 6. februar 2011 #2 Skrevet 6. februar 2011 du skal ta utgiftene du har hatt til barnehage og trekke fra det du har fått i støtte-- den summen du da får blir fradraget.. dette fordrer jo at det er du som hsr betalt alle utgiftene.. har mannen din betalt noen av regningene kan ha kreve fradrag for disse..
*bolla pinnsvin* Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 6. februar 2011 Vi gikk fra hverandre i mars. Altså har han direkte vært med på å betale regningene i jan og feb. Resten av året har han betalt bidrag, men ikke noe som har gått direkte til barnehageregningen. På den annen side var jeg med og betalte på gjelda for huset tom april og kan egentlig kreve fradrag for min andel av gjeldsrentene (huset stod på begge), så det går vel muligens opp i opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå