*bolla pinnsvin* Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 Mannen min og jeg gikk fra hverandre i 2010. Han har såkalt vanlig samvær (annenhver helg og en gang i uka). Jeg har fått stødnad til barnetilsyn av kommunen. Hvordan blir det da med foreldrefradraget ifht skatt? Regner med det er jeg som skal ha det? Men hva med det jeg har fått i stødnader, det må vel redusere fradraget mitt? Er det noen som skjønner hva jeg mener?
Verbena Skrevet 7. februar 2011 #2 Skrevet 7. februar 2011 Den som har betalt skal ha fradraget, noe jeg går utfra at er deg siden du får stønad til barnetilsyn. Du vil få, om du ikke allerede har fått, et årsoppgave fra nav der det står hvor mye du har fått i stønad til barnetilsyn. Dette skal du føre opp på selvangivelsen. (hvilken post står på årsoppgaven) Da trekkes det beløpet fra det du har betalt i barnehage/sfo automatisk og du får tilbake på skatten av det resterende beløpet. HUSK at du skal ha skatteklasse 2, om dette ikke ligger inne i selvangivelsen din fra før. Det gjør det stortsett ikke når dere flyttet fra hverandre i året det gjelder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå